خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز هفته دولت؛

چهار طرح آبخیزداری در ابهر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۳۱

در نخستین روز از هفته دولت و همزمان با سفر استاندار زنجان به شهرستان ابهر؛ چهار طرح آبخیزداری در منطقه خراسانلو این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، همزمان با نخستین روز از هفته دولت فتح اله حقیقی به منظور افتتاح طرح های آبخیزداری، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ابهر به این شهرستان سفر کرد.

در ابتدای این سفر چهار طرح آبخیزداری، با هدف رسوب‌گیری و آب‌بند با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال که عملیات اجرایی آن‌ها در سال ۹۷  آغاز شده بود به بهره‌برداری رسید؛ همچنین در این مراسم، عملیات اجرایی سه طرح آبخیزداری با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال آغاز شد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان در این مراسم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور توجه به حفظ منابع طبیعی گفت: توجه به بحث خشکسالی و کاهش آب های زیر زمینی و لزوم مدیریت آب های سطحی در کشور از بحث های مورد تاکید دولت تدبیر و امید نیز می باشد.

«خلیل آقاجانلو» افزود: دشت ابهر یکی از دشت های ممنوعه و بحرانی استان است که سالانه حدود یک متر از آب های زیر زمینی این دشت افت می کند.

آقاجانلو در ادامه خاطر نشان کرد : به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پس از شناسایی مناطق مستعد اجرای طرح های پخش سیلاب را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این مقام مسئول به پروژه ی افتتاحی امروز هم اشاره کرد و گفت: طرح آبخوانداری خراسانلو از سال 89 آغاز شد و پس از وقفه ای کوتاه به همت مسئولان و کارشناسان امر دوباره عملیات اجرایی آن از سال 96 کلید خورد .

به گفته مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان برای احداث این طرح در سال 1397 اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 130 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود.

آقاجانلو با بیان این که در دشت ابهر 6 طرح آبخوانداری اجرا شده است افزود: برای سال 98 نیز طرح آبراهه چرگر انتخاب و پیمانکار آن نیز تعیین شده است و همچنین در حال حاضر نیز عمیات اجرایی آن آغاز شده است که در صدد هستیم تا در دهه فجر امسال این طرح به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز