خبرگزاری کار ایران

با حضور روستاهای برتر کشور؛

جشنواره ملی عشایر و اقوام روستایی در زنجان کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۵۹

دور نخست جشنواره استانی روستا با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان زنجان در مجموعه گاوازنگ زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جشنواره ملی روستا در دور اول قرار است در سه دور در زنجان برگزار شود؛ دور نخست آن از 13 تا 18 مردادماه، دور دوم از 19 تا 28 مردادماه با عنوان جشنواره ملی اقوام و عشایر و دور سوم آن به مناسبت هفته دولت از 29 مرداد تا 5 شهریور در مجموعه گردشگری گاوازنگ اجرا می شود.

در دور نخست جشنواره ملی روستا در استان غرفه‌های روستاهای استان زنجان در مجموعه گردشگری ائل داغی زنجان برپا شده است.

 استاندار زنجان در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در دور نخست مختص روستاهای استان و به منظور معرفی ظرفیت های روستایی برپا می شود.

فتح‌الله حقیقی ادامه داد: دور دوم آن از 19 تا 28 مردادماه مربوط به همه اقوام و عشایر کشور است و زمینه ای فراهم می کند تا اقوام مختلف کشور دور هم جمع می‌شوند.

مقام عالی استان با بیان اینکه دور سوم به مناسبت هفته دولت در زنجان برگزار می شود، گفت: در این بخش استانداران و مدیران کشوری حضور خواهند داشت؛ تلاش می‌شود تا آداب و سنن و ظرفیت‌های روستاها به مدیران معرفی شود.

مدیرکل امور روستاهای استان زنجان هم در سخنانی به اهداف این جشنواره در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره روستا با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و تکریم ارباب رجوع در زنجان برگزار می‌شود.

«محمدرضا هادوی» ادامه داد: پاسداشت سنت‌ها و آداب و رسوم و میراث معنوی روستاها از جمله اهدافی است که در جشنواره روستای زنجان دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری این جشنواره اعتبار دولتی استفاده نشده، بلکه از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز