خبرگزاری کار ایران

کاظمی خبرداد:

۱۶۰ هزار سند برای تولید برنامه در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۶۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار سند از شهدای استان در موزه شهدا، گفت: اسناد موجود محتوای خوبی برای تولید برنامه در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از واحد ایثار واحد زنجان، علی کاظمی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، با اشاره به وجود 160 هزار سند از شهدای استان در موزه شهدا، اظهار داشت: اسناد موجود محتوای خوبی برای تولید برنامه ها و ایده ها در حوزه ایثار و شهادت به شمار می رود.

وی، بر تولید مستند یا برنامه با موضوع والدین شهدا به ویژه والدین بیش از یک شهید تاکید کرد و افزود: پرداختن به زندگینامه جانبازان به ویژه جانبازان بالای 70 درصد و نشر وصیت نامه شهیدان از طریق صدا و سیما می تواند در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین اقشار مختلف مردم موثر باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن و تقارن آن با عید سعید غدیرخم، تصریح کرد: با توجه به وجود شهدای سادات در استان، این مناسبت فرصت مغتنمی برای معرفی و پخش وصیت نامه شهدای سادات است.

این مقام مسئول در استان زنجان،  همچنین بر معرفی شهدای شاخص و کارآفرین تاکید کرد و ادامه داد: جامعه ایثارگری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی پیشتاز بوده که نیازمند به معرفی در بین مردم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر پیگیری ساخت مستند و سریال شهید شهریاری اشاره داشت و گفت: سریال شهید شهریاری به عنوان شهید شاخص استان و کشور باید در استان زنجان ساخته شود.

مدیرکل صدا و سیمای زنجان، نیز ، با اشاره به پیگیری تولید سریال شهید شهریاری افزود: تولید این سریال در حال نگارش است که در این زمینه با همسر و فرزند شهید به صورت هفتگی مصاحبه شده است.

سید محسن لطیفی ادامه داد: در راستای تولید این سریال فاخر با صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز مصاحبه شده است.

وی کمبود بودجه را از مشکلات صدا و سیما در تولید برنامه ها عنوان کرد و گفت: ساخت کارهای شاخص و ماندگار نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه ها است.

مدیرکل صدا و سیمای زنجان در پایان به تولیدات این مرکز اشاره داشت و از تولید چند برنامه در حوزه ایثار و شهادت در سالجاری خبر داد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز، بنیاد شهید و صدا و سیما را دو دستگاه ارزشی استان معرفی کرد و افزود: این دو دستگاه می توانند با مشارکت بیش از پیش یکدیگر کارهای ارزشمندی در حوزه ایثار و شهادت انجام دهند.

سید جمال الدین موسوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از کلیدهای طلایی در زندگی برشمرد و ادامه داد: ایثار و شهادت از موضوعاتی است که همواره نو بوده و شهدایی از قبیل شهید حججی ثابت کرده اند که این موضوع هیچ زمانی کهنه نمی شود و می‌توان به این موضوع هنرمندانه پرداخت و به گفته مقام معظم رهبری چند ثانیه کار هنری بهتر از چند ساعت سخنرانی است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید نیز در این جلسه با اشاره به تولیدات بنیاد اظهار داشت: ۴۱ عنوان فیلم تاکنون با موضوع شهدا توسط بنیاد شهید با مشارکت سایر دستگاه ها تولید شده است که برخی از آنها از شبکه های مختلف صدا و سیما نیز پخش شده است.

علی بیات همچنین به تولید برنامه پلاک با موضوع معرفی شهدا و وصیت نامه آنها پرداخت و اضافه کرد: با توجه به بخشنامه مرکزی بنیاد شهید در راستای لزوم مصاحبه با والدین شهدا، ابتدا در صورت همکاری و مشارکت صدا و سیما مرکز زنجان این برنامه محقق خواهد شد و در غیر این صورت از خدمات سایر موسسات بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز