خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالروز شیخ شهاب الدین سهروردی؛

جایزه «کتاب اشراق» به سه نویسنده زنجانی رسید

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۵۳

در آیین معرفی جایزه کتاب اشراق و در بخش تاریخ زنجان، سه نویسنده زنجانی عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا از زنجان، در آیین جایزه کتاب اشراق که  با حضور جمعی از مسئولان در کتابخانه سهروردی زنجان برپا شد، بر اساس رأی هیات داوران، در بخش تاریخ زنجان، کتاب «دارلسعاده زنجان» گردآوری شده به کوشش حسن حسینعلی، در بخش فرهنگ زنجان، کتاب « قصه های محلی زنجان» به اهتمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با ویراستاری علی محمد بیانی و در بخش هنر در زنجان نیز کتاب « زنجان میزبان مهربان» از ناصر محمدی، عنوان کتاب سال استان زنجان را به دست آوردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم اظهار کرد: لازمه توسعه پایدار شناخت گذشته و امروز جامعه است.

«خدابخش مرادی نافچی» عدم شناخت بزرگان و مشاهیری همچون شیخ شهاب الدین سهروردی را یکی از اشکالات عنوان کرد و گفت: بایستی برنامه ای برای آشنایی عموم با مشاهیر و بزرگان این سرزمین انجام داد.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت ها به عنوان دو رویکرد مهم قابل توجه است، ادامه داد: به همین منظور هفته های فرهنگی در زنجان و شهرستان های تابعه اجرا می شود.

در ادامه مدیرعامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان به برنامه ریزی از یک ماه گذشته برای اجرای نخستین دوره جایزه کتاب شیخ اشراق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این رویداد فرهنگی ملاک کتاب هایی بود که در سال گذشته با موضوع فلسفه اشراق و سهروردی منتشر و ثبت شده اند.

مهدی افضلی ادامه داد: در بخش مربوط به تاریخ، فرهنگ و هنر استان زنجان هم ۵۷ کتاب که ۹۰ درصد آن ها در داخل استان به چاپ رسیده بود، شناسایی و مورد داوری قرار گرفت.

به گفته وی، در بخش مربوط به فلسفه اشراق نیز ۳۵ کتاب در سطح کشور شناسایی شد ولی از آنجا که دسترسی به منابع در مدت زمان تعیین شده ممکن نبود، بنابراین در این بخش هیچ کتابی مورد داوری قرار نگرفت که امیدواریم از سال آینده این بخش پر رنگ تر و جدی تر موردتوجه قرار گیرد.

در این مراسم از مولفان کتاب «آیینه نور، کتابشناسی شیخ شهاب‌الدین سهروردی» که به همت قاسم موحدیان و گیتی شاهمحمدی تدوین شده است، قدردانی شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز