خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان زنجان :

۱۴ هزار و ۹۹۲ مددجو، مستمری بگیر بهزیستی استان زنجان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۳۷

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: ۱۴ هزار و ۹۹۲ نفر مستمری بگیر سازمان هستند که ۳۱ درصد از جامعه هدف تحت پوشش را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری امروز سه‌شنبه 25 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ادغام سازمان های خیریه و حمایتی در راستای ارائه خدمات و حمایت های غیربیمه ای با حفظ ارزش ها و کرامت والای انسانی و تکیه برمشارکت های مردم و در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروه های کم درآمد تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی 20 هزار و 476 پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد، گفت: 17 درصد جمعیت کل استان را معلولین تشکیل می دهد.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه 26 درصد این معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان هستند، گفت: 57 مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی وجود دارد که 7 هزار و 444 معلول از خدمات این مراکز بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 307 نفر معلول ضایعه نخاعی از خدمات ویژه بهزیستی بهره مند می شوند، گفت: 69 درصد از معلویلت تحت پوشش به دلیل عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری و مشاوره های تخصصی سازمان بهره مند می شوند.

به گفته وی، معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی با هدف توانمندسازی جامعه تحت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه برنامه های تربیتی و پرورشی پیش از سن دبستان، توسعه خدمات بیمه ای برای افراد تحت پوشش، افزایش کیفیت ارائه خدمات و ... تشکیل شده است.

محمدی قیداری به وجود 7 هزار و 686 پرونده مددکاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: از این تعداد 5390 پرونده مربوط به زنان و خانواده است و 3911 خانوار در این حوزه مستمری بگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه 1598 دانش آموز و 181 دانشجو تحت حمایت این معاون است، گفت: مرکز اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می کنند و در سال جاری 14 هزار و 102 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 180 هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند، گفت: 27 هزار و 500 خانواده تحت پوشش سازمان هستند؛ 14 هزار و 992 نفر مستمری بگیر سازمان هستند که 31 درصد از جامعه هدف تحت پوشش را شامل می شود.

این مقام مسئول به افزایش تعداد مستمری بگیران استان در سال گذشته از هفت هزار به بیش از 14 هزار نفر اشاره کرد و گفت: تلاش سازمان در مرحله اول پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی است که یکی از اقدامات مهم در این زمینه طرح سنجش بینایی برای جلوگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال است.

محمدی قیداری به معاینه کودکان یک تا 10 روزه در طرح غربالگری گوش برای تشخیص زود هنگام ناشنوایی در کودکان اشاره کرد و گفت: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد 176 پایگاه محله محور به آگاه سازی افراد محله از مضرات مواد الکی و مخدر می پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به بحث بیماری‌های ژنتیکی منجر به معلولیت اشاره کرد و گفت: با آگاهی به موقع و پیشگیری از مشکلات ژنتیکی می‌توان به کاهش معلولیت پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز