خبرگزاری کار ایران

نوربخش خبر داد:

هفت پروژه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۶۰

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی روز گذشته با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در استان زنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، علی نوربخش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبخیزداری گامی در راستای توسعه منابع طبیعی بوده که خود بستر توسعه پایدار کشور به شمار می رود.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان زنجان به بهره برداری رسید.

وی افزود:مهمترین ویژگی آبخیزداری مدیریت حوزه‌های آبخیز به عنوان سیستم‌های پویای فیزیکی، بیولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی به آبخوان­داری نیز اشاره کرد و گفت: آبخوانداری مجموعه ای از عملیات مکانیکی است که با مهار و نفوذ سیلاب بر روی عرصه‌های آبخوان موجب احیاء کمی و کیفی منابع آب و خاک، تقلیل و حتی حذف خسارت‌های مستقیم و غیر مستقیم و در نتیجه بهینه سازی محیط زیست می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح کشوراختصاص یافته است افزود: از این مقدار بیش از 12 میلیارد تومان به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تخصیص داده شده است.

به گفته نوربخش این اعتبارات در 16 حوزه آبخیز در سطح استان هزینه شده که عملیات اجرای 7 پروژه به اتمام رسیده است و  با حضورمعاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی در ادامه کنترل فرسایش و جلوگیری از هدر رفت خاک مرغوب کشاورزی، ایجاد تعادل پایدار بین منابع آب، خاک و گیاه، مهار و کنترل و افزایش بهره‌وری آب و نیز بالا بردن سطح رفاه و افزایش مشارکت عملی مردم ساکنین حوزه آبخیز در حفاظت از منابع موجود را از جمله مزایای اجرای این طرح ها اعلام کرد.

به گفته نوربخش هفت پروژه آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با حضورمعاون اول رئیس جمهور در استان زنجان با اعتباری بالغ بر66 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پخش سیلاب و آبخوان داری خراسانلو، کنترل سیل و رسوبات ساغرچی و کنترل سیل و رسوبات میرآخور در ماهنشان، آبخوان داری و کنترل سیل آقبلاغ در زنجان، پخش سیلاب و آبخوان داری نصیرآباد در خرمدره، ذخیره رواناب و کنترل سیل خوشنام درابهر و همچنین ذخیره رواناب و کنترل سیل چشین درابهر از طرح های افتتاح شده به دست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استان زنجان می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز