خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان:

توجه به اقتصاد فرهنگی لازمه خروج از تحریم هاست

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۹۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگی به عنوان راهکار خروج از بحران های اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی امروز در نشست مدیران کل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی شمالغرب کشور اظهار کرد: در آخرین نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به عنوان دبیر منطقه پنج کشور مقرر شد چهار نشست در هر استان با هدف بررسی موارد مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر در منطقه پنج کشور تشکیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مدیریت فرهنگی کشور از پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر مدیریت ها برخوردار است و همین موجب شده تا تعاریف متعدد و متناقصی از فرهنگ به وجود آید و همین موضوع برنامه ریزی در این حوزه را پیچیده کرده است.

وی به تعدد دستگاه های فرهنگی و بودجه های اختصاص یافته به این دستگاه ها اشاره کرد و افزود: این در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه 13 درصدی پاسخگوی 100 درصدی مسایل فرهنگی کشور است.

کرباسی با یادآوری اینکه در شرایط اخیر  کشور در آماج فرهنگی و تحریم امریکا قرار دارد، افزود: اندیشمندان کشور ریشه این مشکلات را اقتصاد فرهنگی عنوان می کنند و همین موضوع اهتمام جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها و بالاخص در منطقه شمالغرب کشور در اجرای برنامه های فرهنگی با سه اصل هدایت نظارت و حمایت با پرهیز ار اعمال سلایق شخصی را موجب شده است.

به گفته کرباسی ثمره این سیاستگذاری عملکرد موفق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و شمالغرب کشور در سال گذشته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد به دلیل فرهنگ همسان مناطق شمالغرب کشور پیرو نشستی در سال گدشته در تبریز مقرر شد در هر فصل میهمان یکی از استان های این منطقه باشیم.

این نشست با حضور نمایندگان هنری و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای اجرای طرح های مشترک و طرح موضوعات مربوطه به حوزه هنری و سینمایی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز