خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان اعلام کرد:

آتش‌سوزی، مهمترین تهدید مراتع در فصل تابستان است

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۹۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در بین مراتع استان، مراتع شهرستان زنجان، طارم و سلطانیه جزو شهرستان‌های پر خطر در زمینه آتش‌سوزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خلیل آقاجانلو در جلسه شورای مدیریت بحران استان زنجان اظهار کرد: یکی از تهدیدات مراتع در فصل تابستان مربوط به آتش‌سوزی مراتع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به حضور مردم در این فصل در طبیعت و مراتع هم اشاره کرد و گفت: عدم فرهنگ سازی در این زمینه، آتش سوزی در این مناطق را بیشتر کرده است.

آقاجانلو با یادآوری اینکه در بین مراتع استان، مراتع شهرستان زنجان، طارم و سلطانیه جزو شهرستان‌های پرخطر در زمینه آتش‌سوزی هستند، خاطرنشان کرد: کنترل آتش در ابتدای آغاز آتش‌سوزی آسان‌تر است.

وی میزان آتش سوزی در سال 96 را با 39 مورد آتش سوزی در 330 هکتار خواند و گفت: این رقم در سال 97 به 20 مورد با 82.5 هکتار از اراضی رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و خواستار رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی در این زمینه شد.

در ادامه معاون خدمات شهری شهردار زنجان هم به مشکل آب بالا آمده در رختشویخانه زنجان و کوی صدرا اشاره کرد و گفت: این آب با کفکش و لج کش خارج و به باغات جنوبی در حال انتقال است.

غلامحسن احمدی ادامه داد: در راستای کانال‌کشی برای هدایت آب تاکنون 170 میلیون تومان هزینه شده و 340 میلیون تومان نیز باید هزینه شود تا مشکل رفع آب‌های سطحی برای همیشه حل شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان هم به واگذاری ایستگاه های آتش نشانی در شهرک هایی که واگذاری بالای 80 درصد دارند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 6 ماشین خودروی آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان زنجان مستقر است.

ایرج احمدی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی هیدج، ابهر، روی، خرم‌دره، نوآوران و زنجان یک دارای خودروی آتش‌نشانی هستند، افزود: ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی افق ابهر و انگوران نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز