خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

هدفگذاری ۶۰۸ میلیون دلاری صادرات استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۹۴

استاندار زنجان از پیش بینی هدفگذاری ۶۰۸ میلیون دلاری صادرات در سال جاری برای استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: لازم است تا نمایشگاهی از توانمندی های استان در سطح ملی برگزار شود.

استاندار زنجان این اقدام را عملی ارزشمند جهت ورود سرمایه گذار و توسعه استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا برگزاری نمایشگاه جامع بال حضور سازندگان معتبر کشور و ارائه گزارش از واردات استان ضروری است.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصتی برای عقد قرارداد با سازندگان قطعات مورد نیاز استان فراهم می کند، تصریح کرد: با این اقدام از واردات این کالاها به استان جلوگیری می شود.

این مقام مسئول به اثرگذاری این اقدام در جهت رونق تولید و بازتاب در سطح بین المللی اشاره کرد و افزود: مبلغ صادرات استان در سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

حقیقی با اشاره به کاهش 17 درصدی واردات در سال گذشته خاطرنشان کرد: کشور ترکیه در رتبه نخست صادرات و واردات به استان زنجان قرار دارد.

استاندار زنجان به فاصله بین صادرات و واردات صنعت نساجی در استان اشاره کرد و گفت: سهم بخش‌های مختلف صادراتی استان از جمله کشاورزی، معدن و گردشگری در سال گذشته نسبت به سال 96 تفاوتی نکرده است.

استاندار زنجان به سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی و رقم بالای آن در مقایسه با میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال گردشگری هم بایستی توجه ویژه ای در استان کرد.

وی با اشاره به هدف گذاری 608 میلیون دلاری صادرات استان در سال جاری گفت: باید از توان دستگاه های دولتی و خصوصی استان برای تحقق این رقم استفاده کرد.

مقام عالی استان به برگزاری نمایشگاه واحدهای صنعتی در استان هم تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه بایستی به صورت تخصصی برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز