خبرگزاری کار ایران

همزمان با اولین روز ماه رمضان صورت گرفت؛

افتتاح بیست نهمین مرکز نیکوکاری در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۱۵

مرکز نیکوکاری حضرت زینب کبری (س) مسجد حضرت امیر المومنین(ع) کوی منظریه شهرستان زنجان همزمان با حلول ماه مبارک رمضان با حضورمدیران کل کمیته امداد استان، خیران ، هیات امنا مساجد و اهالی مومن کوی منظریه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان در آیین افتتاح بیست و نهمین مرکز نیکوکاری استان زنجان،  هدف از ایجاد و افتتاح مراکز نیکوکاری را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان  نیکوکاری، سبقت درخیرات وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: بهره گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

صفری،  با تاکید بر اینکه کمیته امداد در حوزه انفاق وترویج فرهنگ نیکوکاری همواره با همت وجدیت تلاش می کند، افزود:اولین ویژگی کمیته امداد  متکی به مردم  ومردمی بودن برنامه های این نهاد مقدس است ودومین ویژگی ان متکی بودن به ارزشهای الهی است که در حوزه های اکرام ایتام ،محسنین ،سالمندان ،جمع آوری صدقات وزکوات فعالیت می کند.

وی، نهاد مقدس کمیته امداد را معین دولت تحت مدیریت هوشمندانه ولی‌فقیه زمان دانست و گفت:ویژگی بارز کمیته امدادبه دور از تشریفات اداری  و نهادی عمل کردن آن است.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به آیات وروایات وتاکیدات فراوان در قرآن کریم مبنی بر رسیدگی به ایتام و نیازمندان گفت: قرآن کریم در آیات مختلف به رعایت حقوق ورسیدگی به حال ایتام سفارش فرموده  و ائمه اطهار علیهم السلام  شخصا به امور ایتام رسیدگی می کردند لذا وقتی ایمان در کنار عمل صالح قرار گیردحیات طیب رقم می خورد.

صفری به رفع مشکلات مردم از طریق مساجد اشاره کرد و ادامه داد: مسجد خانه خداست و فرهنگ ودین مردم در مسجد سامان می یابد وباایجاد مراکز نیکوکاری معیشت مردم نیز با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی و با همت خیران با محوریت مساجد در خانه خدا سامان پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه 28مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می کنند گفت: در سال گذشته خیران بیش از 9میلیارد تومان در قالب مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کرده اند و  برنامه ریزی شده است تاپایان سال  این مراکز به 110مرکز نیکوکاری افزایش یابد

صفری با تقدیرازهمراهی مردم خیر ونیکوکار استان در برنامه های کمیته امداد گفت: در سال گذشته مردم استان زنجان بیش از 14 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند و در حوزه اکرام ایتام نیز میانگین سرانه ماهیانه ایتام به 481 هزار تومان افزایش یافته  است.

در پایان این مراسم جهانگیری بعنوان رئیس هیت عامل مرکز نیکوکاری حضرت زینب کبری (س) معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز