خبرگزاری کار ایران

فغفوری خبرداد:

فعالیت ۳۸۲ واحد معدنی در استان زنجان/ ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی حفاظتی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۳۸۲ واحد معدنی در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: ۳۲۹ معدن از این تعداد فعال و ۶۲ معدن غیرفعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از وجود یک هزار و 615 درخواست سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری ها زمینه ساز اشتغال 55 هزار و 138 نفر را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود 1238 پروانه بهره برداری در زنجان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد زمینه اشتغال 42 هزار و 265 نفر را فراهم کرده است.

این مقام مسئول به سهم 3 درصدی استان در صدور جواز تاسیس و سهم 4 درصدی میزان سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: هدفگذاری استان برای اشتغالزایی7 هزار و 492 نفر بود که برای 11 هزار و 895 شغل ایجاد شد.

فغفوری به بهره برداری واحد صنعتی کنسانتره سنگ آهن با یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی اشاره کرد و گفت: 382 واحد معدنی در استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد 329 معدن فعال بوده و 62 معدن غیرفعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر ضرورت حمایت از تولید محصولات استراتژیک تاکید کرد و گفت: ارتقای بهره وری،حمایت از تولید محصولات استراتژیک، توسعه کسب و کارهای کشاورزی،اجرا و تکمیل طرح‌ها و جذب و صیانت از سرمایه گذاری از مهمترین راهبردهای رونق تولید در بخش کشاورزی محسوب می شود.

علی جعفری به رتبه دوم کشوری استان زنجان در ضریب مکانیزاسیون کشاورزی با 1.98 اسب بخار اشاره کرد و گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی حفاظتی به منظور افزایش بهره وری آب ،کنترل فرسایش خاک و صرفه جویی از برنامه های امسال محسوب می شود.

وی با یادآوری اینکه در سال جاری 3 هزار و 951 هکتار از اراضی استان زنجان به آبیاری نوین مجهز می شود، افزود: در سال جاری 65 هزار تن انواع کود شیمیایی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز