خبرگزاری کار ایران

در نشستی عنوان شد؛

زنجان آماده برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو است/ حضور 14 کشور در جشنواره

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۴۶۵

شهردار زنجان گفت: زنجان آماده برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسیح الله معصومی شامگاه امروز در نشست مشترک شهردار زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های شهری در راستای برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو در زنجان، اظهار داشت: زنجان آماده برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو است.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری در حوزه وظایف مجموعه مدیریت شهری با ایجاد بسترهای لازم شهری همراه مجموعه برگزار کنندگان  و متولیان جشنواره غذای اکو تلاش می‌کنند، ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در برگزاری جشنواره‌ها برای مجموعه مدیریت شهری بسیار سخت و سنگین است.

معصومی، ایجاد نمادهای شهری را یکی از ذهنیت‌های ماندگار گردشگران عنوان کرد و گفت: تسهیل صدور پروانه‌های در حوزه های گردشگری اساسی است.

شهردارزنجان، با اشاره به اضافه شدن بودجه اختصاصی برای بررسی حفظ و احیاء بناهای تاریخی در شهر زنجان، تصریح کرد: حفط، احیا و کاربری بناهای تاریخی یکی از اقدامات اساسی با مسوولیت سازمان فرهنگی اجتماعی است.

شهردار زنجان، آرامش در هسته مرکزی شهر زنجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری در صدد ایجاد امنیت برای شهروندان زنجان است.

یحیی رحمتی  نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت  برگزاری پنجمین جشنواره غذای اکو در زنجان ، اظهار داشت: سال‌جاری از 14 کشور خارجی در جشنواره غذای اکو سفیر در زنجان خواهیم داشت.

رحمتی، با بیان اینکه در حوزه غذا در سال‌جاری از توانمندی‌های دانشگاه و سفارتخانه و آشپرخانه‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود، ادامه داد: غذاهای محلی ترکیه و یونان و آذربایجان و....در این جشنواره با نماد های کشورهای یاد شده نسبت به طبخ غذا خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به رتبه اول تولیدات فلزی و صنایع دستی در حوزه غذا  و ضیافت در استان زنجان گفت: 19 استان در این جشنواره غذایی اعلام حضور کردند.

به گفته این مسوول، دراین جشنواره غذایی اکو در سال‌جاری  30 غرفه غذایی خواهد بود، تصریح کرد: انواع صنایع دستی سنتی در این جشنواره غذای اکو به نمایش در خواهد آمد.

رحمتی با اشاره به اهداف جشنواره با همکاری سازمان اکو، یادآورشد: بحث معرفی جنبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، را در راستای توسعه گردشگری غذایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: جاذبه غذایی می تواند موثر در معرفی جاذبه های گردشگری باشد.

وی، ترویج غذای سالم و ساده را مهم و اساسی بر شمرد و گفت: حرکت در راستای معرفی جاده ابریشم که عمده‌ترین قسمت آن در ایران قرار دارد از جمله اهداف بوده است.

به گفته رحمتی، میزان درخواست سرمایه گذاری بعد از برگزاری جشنواره غذا در استان بالا رفته است.

امامعلی دادخواه، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، با اشاره به حفظ و بازسازی و تقویت هویت شهرزنجان گفت: اسامی تمامی محلات قدیمی زنجان تا به امروز حفظ شده است.

دادخواه، تملک و شناسایی خانه‌ها و بناهای قدیمی را برای استفاده‌های فرهنگی و هنری در زنجان مهم برشمرد و گفت: درصدد لایروبی زنجان‌رود برای تبدیل به مسیر گردشگری و جاذبه فرهنگی هستیم.

این عضو شورای‌شهر، شناسایی زنجان را در سطح ملی و بین‌المللی حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: از آرامگاه مشاهیر زنجان از طرف خانواده‌؟های آنها استقبال نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز