خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

مقاوم سازی 52 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان/ آسفالت جاده 130 روستای استان در سالجاری

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۵۶

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان موفق ترین استان کشور در حوزه اجرای طرح های هادی بوده است ، یادآور شد: 52 درصد از واحدهای مسکونی روستاهای زنجان مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله حقیقی استاندار زنجان، امروز به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در حاشیه دیدار با کارکنان بنیاد مسکن استان زنجان و کلنگ زنی 288 واحدی مسکن گلشهر و افتتاح طرح هادی روستای چیر استان زنجان،  با اشاره به اهمیت تنوع وظایف در بنیاد مسکن ،اظهار داشت: یکی از نهادهای تاثیر گذار در تامین مسکن اقشار کم در آمد و روستاییان بنیاد مسکن بوده است.

استاندار زنجان، با بیان اهمیت بحث مقاوم سازی، بهسازی و کمک به بازسازی مناطق آسیب پذیر با ارائه طرح‌های هادی در روستاها ، ادامه داد: توسعه عمران، آبادانی و  امور پژوهش و آموزش در بنیاد مسکن با اجرای طرح منظومه روستایی در راستای توانمند سازی مبتنی بر اقتصاد و خودکفایی روستایی یکی از اولویت های مهم در سالجاری خواهد بود.

حقیقی، با اشاره به پوشش دهی مناسب درصد بالایی از روستاها در سطح کشور با اجرای طرح‌های هادی، تصریح کرد: 54 درصد طرح‌های هادی در استان زنجان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان موفق ترین استان کشور در حوزه اجرای طرح‌های هادی بوده است، یادآور شد: 52 درصد از واحد های مسکونی روستاهای زنجان مقاوم سازی شده است.

استاندار زنجان همچنین خبر از پرداخت وام به 2 هزار واحد مسکونی روستایی داد و گفت: مشکل ضمانت تسهیلات بانکی در شورای بانک‌های استان حل شده و متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در این زمینه می توانند اقدام به ضمانت زنجیره ای کنند.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اولویت آسفالت 130 روستای استان زنجان در سالجاری ، تاکید کرد: اجرای طرح‌های، هادی در روستاها بازنگری می شود.

وی، کیفی سازی در اجرای بوم گردی روستای را ارجح بر کمی سازی این طرح عنوان کرد و گفت: میزان ماندگاری گردشگر در استان زنجان از 25 ساعت به 48 ساعت رسیده است.

وی، حفظ و ارتقا میزان ماندگاری مسافر در استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: کیفیت ارائه خدمات بوم گردی از کمیت و ایجاد روستاهای جدید هدف گردشگری مهمتر است.

استاندار زنجان، همچنین اجرای طرح منظومه روستای را در راستای رویکرد اقتصادی حائز اهمیت عنوان کرد و خاطر نشان شد: کاربردی و مشارکتی کردن این مهم اولویت اصلی در سالجاری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز