خبرگزاری کار ایران

اسماعیل دویران :

بیش از 60 سال است طرح جامع شهری منسوخ شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۲۲

رئیس شورای‌شهر زنجان گفت: طرح‌های جامع نزدیک 60 سال است منسوخ شده اما در کشور ما که در حال توسعه است هنوز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسماعیل دویران در جلسه بررسی طرح جامع شهر زنجان با اشاره به پیشینه ارسال طرح جامع شهری به شورای شهر، اظهار داشت: مهلت تمدید یک‌ماهه بررسی طرح جامع شهری فردا به پایان می رسد.

دویران با اشاره به اینکه فرآیند طرح بررسی و رائه طرح جامع شهری با برگزاری جلسات متعدد از سوی مجموعه شهرداری زنجان، گفت: طرح‌های جامع نزدیک 60 سال است که منسوخ شده است اما در کشوری همچون ایران  که در حال توسعه است هنوز وجود دارد.

دویران با بیان اینکه سال حدود 1920 این طرح که عمدتا دولتی بود در شوروری سابق به وجود آمد و در سال 1950 از اروپا برچیده شد، گفت: درست در حالی که این طرح از اروپا برچیده شده در سال 1340 شمسی وارد ایران شد.

رئیس شورای‌شهر زنجان با بیان اینکه از سال 1340 دو نفر انگلیسی و فرانسوی به وزارت‌مسکن آمدند و طرح جامع شهری را بهترین نسخه برای شهرهای ایران در نظر گرفتند، گفت: درباره تایید این طرح در شورای‌شهر نیز از نتایج این طرح 126 مغایرت، 42 پیشنهاد، طرح‌های سرمایه‌گذاری در طرح جامع پیشنهاد نشده و چند مورد دیگر نیز وجود دارد که در کمیسیون شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است.

دومین طرح جامع شهر زنجان در حالی به شورای‌شهر ارائه شده که شورا درگیر بررسی بودجه است از همین رو امروز اعضای شورا این طرح را مشروط به اصلاح مغایرت‌های موجود با پنج رای موافق تصویب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز