خبرگزاری کار ایران

همزمان با اکران جشنواره فیلم فجر در زنجان؛

سینمای بخش خصوصی«روشا» افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۳۳

همزمان با اکران جشنواره فیلم فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای بخش خصوصی«روشا» با حضور مدیران ارشد استانی در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم افتتاح سینما روشا در زنجان، اظهار کرد: سینما یکی از اثرگذارترین هنرها در عرصه بین المللی است، سالانه 100 فیلم در کشور ساخته می شود.

فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه با نگاهی به تاریخ سینمای ایران می توان پیشرفت های حاصل شده را به خوبی ملاحظه کرد، گفت: سینما یک هنر اجتماعی است و در قبال رویدادهای اجتماعی مسئولیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات وزارتخانه فرهنگ و ارشاد در دولت تدبیر و امید خارج کردن جشنواره فیلم فجر از انحصار پایتخت بود، گفت: اکران فیلم های فجر در زنجان با افتتاح سینمای بخش خصوصی در زنجان همراه بود.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان هم در سخنانی با بیان اینکه فقط ۵۰ درصد از اقتصاد کشور به بخش خدمات مربوط است، گفت: در حالی که این رقم در کشورهای بزرگ بالاتر است.

فرامرز نیک‌سرشت با یادآوری پایین بودن میانگین بخش خدمات استان در مقایسه با کشور تصریح کرد: از اینرو ورود بخش خصوصی در این عرصه را به فال نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ لازمه همه فعالیت هاست از مغفول ماندن این بخش انتقاد کرد و گفت: فرهنگ پدیده ای غیرملموس است و در مدیریت های کوچک جوابگو نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به فعالیت های دیگر کشورها در حوزه فرهنگ هم اشاره کرد و گفت: بایستی فرهنگ خود را بازبینی کنیم و تنها استناد به تمدن هفت هزار ساله کافی نیست.

در ادامه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم به اوج اقتدار فرهنگی و اصالت ایران اشاره کرد و گفت: در دورانی بزرگان دنیا در محافل علمی خود از این اقتدار صحبت می کردند ولی امروز به دلیل دور شدن از معنویت و اصالت واقعی خود این چنین نیست.

علی وقفچی با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد، گفت: امروز فرهنگ در کشور ضعیت شده است و نیازمند فرهنگ کار هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که به وارد کننده ارز 4200 تومانی می دهیم و تولید کننده داخلی مجبور است با ارز 10 هزار تومانی با این وارد کنندگان رقابت کند که در نهایت به شکست تولید کننده داخلی منجر می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین تاکید کرد و گفت: همراه بودن با تکنولوژی ها و علوم به پیشرفت جامعه منتهی می شود.

شهردار زنجان هم در سخنانی لازمه توسعه پایدار را توجه به مقوله فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای داشتن شهری مدرن و پیشرفته بایستی فرهنگ آن منطقه را هم شکل داد.

مسیح‌اله معصومی از طرح های پیاده‌راه و سبزه‌میدان به عنوان دو نمونه از طرح‌های فرهنگی شهرداری یاد کرد و گفت: به پروژه‌های شهری یک پیوست فرهنگی  اضافه شده است و سبزه‌میدان را از یک پروژه صرف اقتصادی به پروژه فرهنگی تبدیل کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز