خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان زنجان در چهلمین سالگرد انقلاب

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۵۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر در استان را تشریح کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه فعالیت ها در چهاردهه نشان می دهد این فعالیت‌ها نه تنها موجب رکود فرهنگ نشده بلکه زمینه شکوفایی همه‌جانبه آن را فراهم کرده، افزود: جشنواره فجر در رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و شعر موید این مهم است که در کنار آن توجه به کتاب و کتابخوانی با توجه به نمایشگاه‌های تهران، تلاش برای ساختن کتابخانه‌های عمومی و حمایت از ناشران و اهتمام به فرهنگ مطالعه حاکی از پیشرفت‌های جدی در این حوزه است.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه آرمان‌های انقلاب با وجود هنرمندان متعهد در تارو پود فرهنگ و هنر ایران رخنه کرده، تصریح کرد: ثمره آن درخشش هنرمندان استان در مجامع بین‌المللی است.

کرباسی گفت: توجه جدی به فرهنگ عمومی، شکل‌گیری شورای فرهنگ‌عمومی در کشور، عدالت توزیع در بحث زیرساخت‌های فرهنگی مسوولان را برآن داشت با تاسیس مجتمع‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد؛ عمق فعالیت‌های فرهنگی و هنری تا عمق مناطق محروم گسترش دهد.

به گفته وی، امروز استان زنجان دارای 8 فرهنگ‌سرا و مجتمع فرهنگی، 339 باب کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی به فعالیت مشغول است.

این مقام مسئول به برنامه‌های دهه فجر امسال هم اشاره کرد و گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب در استان زنجان در حوزه هنری برگزاری جشن پیروزی انقلاب در تمامی شهرستان‌ها، برپایی عصر شعر و موسیقی در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده و ابهر، برپایی نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان در تمام شهرستان‌ها، برگزاری ایستگاه نقاشی در سلطانیه، برپایی همایش طراحان و هنرمندان تجسمی در حوزه کودک در زنجان از اهم برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری موسیقی فجر از 24 تا 27 بهمن اشا ه کرد و گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دیدار با خانواده هنرمندان شهید، آزاده و ایثارگر و اکران همزمان فیلم فجر در سینماهای بهمن و روشا از دیگر برنامه های این ایام است.

کرباسی با یادآوری اینکه در این ایام 14 فیلم از 32 فیلمی که در سطح سینماهای کشور اکران می‌شود، به نمایش درمی‌آید، خاطرنشان کرد: مروری بر آثار فیلم سازان این چهار دهه در زنجان و ابهر و اجرای نمایش انجمن هنرهای نمایشی هم از دیگر برنامه‌هاست.

وی به برنامه‌های فرهنگی دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در استان، برپایی مراسم شب شعر انقلاب زنجان در مجتمع های فرهنگی کل استان، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در فرهنگسرای زنجان و اختتامیه جشنواره شعر و قصه استان هم از اهم برنامه های این حوزه است.

کرباسی با یادآوری اینکه به مناسبت دهه فجر امسال، جشنواره شعر فجر در استان اجرا می شود، گفت: به‌دلیل تقارن این دهه با ایام فاطمیه محفل شعر فاطمی روز شنبه 29 دی‌ماه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در فرهنگ‌سرای امام با حضور مردم و مشارکت هشت نفر از شاعران کشوری و هفت نفر از شاعران مطرح استانی اجرا می شود.

وی با یادآوری اینکه مشکلات تامین کاغذ نشریات و کتاب ها موجب شد تا در وزارتخانه متبوع جلساتی برای تعیین نرخ ارز تشکیل شود، گفت: متاسفانه ورود سوداگران در هر حوزه‌ای موجب خدشه‌دار شدن سرمایه اجتماعی می شود؛ از این‌رو تمام تلاش دولتمردان برای برخورد با این سوداگران است.

کرباسی به تعطیلی سه روزنامه زنجان در روزهای پنج‌شنبه در اعتراض به عدم حمایت قانونی اشاره کرد و گفت: این روزنامه‌ها به جهت صدور مجوز به نشریات داخلی خرده‌گیری کردند ولی با توجه به شاخص های موجود می توان تعداد نشریات استان را بیشتر کرد، اعطای مجوز به صورت سامانه‌ای و متمرکز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

به گفته وی، در همین راستا نشریات تازه تاسیس در سه سال اول و نشریات بالای 25 سال از بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند نخواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به جهت حمایت از مطبوعات استان، آگاهی دولتی تبلیغاتی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و توزیع عادلانه انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و مساجد که در تمام نقاط استان پراکنده هستند، می‌توانند نمونه‌ای از عدالت فرهنگی و هنری در استان باشد که دبیرخانه کانون های مساجد برگزاری دوره های آموزشی تئاتر، نمایش نامه نویسی، طرح نویسی و دوره های آموزش خبرنگاری را برای اعضای کانون های مساجد اجرا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز