خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی صور گرفت؛

رفاهی سرپرست هنرستان هنرهای زیبای زنجان شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۷۸

طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سرپرست هنرستان هنرهای زیبای زنجان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی در آیین تودیع و معارفه سرپرست هنرستان هنرهای زیبای زنجان ضمن تقدیر از تلاش‌های مجید کامیار که مسئولیت اداره هنرستان را برعهده داشت، گفت: اهمیت هنر و آموزش آن به اندازه ای است که دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در این حوزه ورود کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به پیشینه هنرستان هنرهای زیبای زنجان و نحوه اداره آن و مشکلاتی که پیش رو داشت اشاره کرد و گفت: علیرغم مدیریت مطلوب آقای کامیار به جهت محدویت نیروی انسانی در اداره کل این مسئولیت به آقای رفاهی سپرده شد.

وی به اقبال هنرستان هنرهای زیبای پسران و استقبال هنرآموزان برای حضور در این هنرستان هم اشاره کرد و گفت: در جهت راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا هم رایزنی هایی انجام شده است و امید می رود سال آینده این هنرستان هم بتواند از بین دختران علاقمند به حوزه هنر، هنرجو بپذیرد.

در ادامه مدیریت اسبق هنرستان هنرهای زیبای زنجان هم با اشاره به پیشینیه هنرستان و اقداماتی که از زمان کلنگ زنی این مجموعه تا پذیرش هنرجو اظهار کرد: در این هنرستان چهار رشته انیمیشن، گرافیک، سینما و موسیقی تدریس می شود.

به گفته مجید کامیار این مجموعه 6 هزار مترمربع مساحت و 5200 مترمربع زیربنا دارد، 15 کارگاه تخصصی، 10 کلاس تئوری، کتابخانه، نگارخانه، سالن ورزشی و بخش اداری در این مجموعه جای گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 18 مدرس عمومی و 20 مدرس تخصصی آموزش هنرجویان را برعهده دارند و 158 ساعت در پایه دهم، 160 ساعت در پایه یازدهم و 153 ساعت در پایه دوازدهم در طول هفته تدریس می شود و 116 دانش آموز در چهار رشته مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست هنرستان هنرهای زیبای زنجان هم در سخنانی با تاکید بر توسعه هنرستان ها به عنوان یک فرایند کمی و کیفی گفت: تعلیم و تربیت و مهندسی فرهنگی حلقه مفقوده جامعه ما هستند.

کریم رفاهی با اشاره به اینکه یکی از معانی فرهنگ، تعلیم و تربیت است، گفت: صیانت فرهنگی، پالایش فرهنگی و تحول فرهنگی سه کارکرد اساسی تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به جایگاه هنر در جامعه بر ضرورت تبیین جایگاه هنرستان هنرهای زیبا، کاهش درس های تئوری و گرایش به سمت دروس عملی و آموزش نیروهای هنری براساس روش های علمی روز تاکید کرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مجید کامیار، کریم رفاهی به عنوان سرپرست هنرستان هنرهای زیبای زنجان منصوب شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز