خبرگزاری کار ایران

در دیدار صمیمی جامعه کارگری با استاندار مطرح شد؛

حفظ و ایجاد 36 هزار شغل در استان زنجان/ وجود 2 هزار کارگر فاقد مسکن در استان/ ضرورت بررسی سخت و زیان‌آور بودن کار کارگران حوزه سرب و روی

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۷۵

استاندار زنجان، با بیان اینکه در صدد حفظ و ارتقاء امنیت شغلی کارگران هستیم، تاکید کرد: با تحقق بودجه و تسهیلات سهم استان، 36 هزار شغل در استان حفظ و ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان ، شامگاه دیروز در دیدار صمیمی با اعضای خانه کار گر استان زنجان، روسا و نمایندگان شورای اسلامی کار و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با اشاره به اهمیت و نقش جامعه‌کارگری در توسعه و تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی استان، اظهار داشت: حفظ و ارتقاء امنیت شغلی جامعه کارگری یکی از اولویت های مسئولان استان است.

حقیقی، از تشکیل جلسات رفع موانع تولید در محل واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: در این راستا مشکلات واحد تولیدی نخ تایر در حد توان رفع شده و درتلاش برای رفع کامل مشکلات این واحد تولیدی نیز خواهیم بود.

وی، همچنین با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در حوزه رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی در حال انجام است، ادامه داد: مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان نیز برای حفظ و بالا بردن امنیت شغلی کارگران و  واحدهای تولیدی در حال برطرف  شدن است و در حد توان به مرور زمان مشکلات بوجود آمده در این واحد تولیدی رفع خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت معیشت کارگران تصریح کرد: دولت در صدد رفع مشکلات معیشتی کاراگران با تامین و اختصاص بسته های حمایتی و دیگر اقدامات به کارگران و کارکنان و افراد تحت پوشش سازمانهای حمایتی است.

استاندار زنجان ، با تاکید بر شارژ شرکت های تعاونی موجود در استان ادامه داد: نقش اعضاء جامعه کارگری، معاون امور اقتصادی استانداری و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان را در جهت جلوگیری از قراردادهای سفید امضاء را ضروری دانست.

حقیقی، با تاکید بر واگذاری مکان‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان را برای دستگاه‌ها و سازمان‌ها و انجمن‌هایی که نیازمند اماکن هستند ، گفت: بررسی و آسیب شناسی در خصوص سخت و زیان آور بودن کار برای کارگران حوزه سرب و روی ضروری است.

استاندار زنجان، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه در صدد حفظ و ارتقاء امنیت شغلی کارگران هستیم، تاکید کرد: با تحقق بودجه و تسهیلات سهم استانی 36 هزار شغل در استان با حفظ و ایجاد شغل خواهد بود.

در ادامه این جلسه اصغر نجاری ، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان،  نیز با اشاره به مشکلات جامعه کارگری و کار فرمایی دراستان زنجان، اظها رداشت: جامعه کارگری نقش اساسی در توسعه و حمایت از واحدهای تولیدی صنعتی دارند.

به گفته نجاری خانه کارگر ظرفیت حمایت از تولید را به منظور توسعه و حفظ  اشتغال با ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری را دارد.

دبیراجرایی خانه کارگر، با اشاره به اینکه جامعه کارگری در حال حاضر با کاهش قدرت خرید 43درصدی مواجه است، تصریح کرد: تعامل و همکاری مسولین با جامعه کارگری می تواند نقش تاثیر گذاری در ایجاد بسترهای لازم توسعه و تولید استان داشته باشد.

نجاری همچنین با بیان اینکه مهمانسرای جامعه کارگری در حال تحویل است، گفت: 2هزار نفر کارگر فاقد مسکن در استان زنجان وجود دارد.

در ادامه این دیدار حسن امانلو رئیس هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان، نیز با اشاره به مشکلات جسمی و روحی ایجاد شده جامعه کارگری مشغول در واحد های تولیدی سرب و روی استان زنجان ، تاکید کرد تنش های در این خصوص بین کارگران و کارفرمایان درحوزه سخت و زیان آوربودن این مشاغل وجود دارد و کارفرماین جلوی اجرایی قوانین در این زمینه ایستادگی می کنند.

امانلو، با بیان اینکه کارگران مشاغل مرتبط با سرب و روی در واحد های تولیدی سرب و روی استان زنجان دچار مشکلات جسمانی زود هنگام نسبت به کارگران مشغول در واحد های دیگر می شوند، تصریح کرد: گرانی نیز موجب رنگ باختگی سفره های جامعه کارگری شده و کارگران با مشکلات معیشتی و درمانی مواجه هستند.

وی، همچنین خواستار حضور نمایندگان موثر جامعه کارگری در جلسات کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار و مسئولان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز