خبرگزاری کار ایران

درجلسه بررسی مشکلات توسعه بیمارستان ولیعصر مطرح شد؛

بیمارستان ولیعصربرای2000 نفر اشتغال ایجاد می کند/ دولت توان احداث بیمارستان جدید ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۵۹

هیئت امنای بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان، با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای پروژه بیمارستان ولیعصر زنجان، بیش از 450 میلیارد تومان است، گفت: با شروع این پروژه برای1000 نفر در دوره احداث و برای1000 نفر هم پس از احداث، اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی ، استاندار زنجان، در جلسه بررسی مشکلات بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان، با اشاره به اهمیت طرح توسعه بیمارستان ولیعصر، زنجان، اظهار داشت:  متوسط سرانه تخت بیمارستانی دراستان زنجان 65/1 است که نباید از متوسط کشوری که 4/2 است پایین‌تر باشد.

حقیقی با اشاره به اینکه دولت توان احداث بیمارستان جدید را ندارد، تاکیدبرضرورت توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) زنجان کرد.

مسیح الله معصومی شهردار زنجان نیز در توضیح اقدامات شهرداری زنجان دراین خصوص،  گفت: نگاه اعضای شورای شهر و شهرداری کمک به انجام این پروژه بوده است، که در این مورد هیچگونه ادعای دریافت عوارض نداشته است اما قسمت جنوبی این مجموعه مسکونی و تجاری است که عوارض به آن قسمت از پروژه تعلق می گیرد.

مهدی نهاوندی پور، عضو هیئت امنای بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به چگونگی آغاز پروژه توسعه بیمارستان ولیعصرزنجان، گفت: این پروژه در سال 94به دلیل کمبود تخت بیمارستانی در استان زنجان، به پیشنهاد وزیر و استاندار وقت و تصویب هیئت امنا شروع شد.

 وی، دراین خصوص، افزود ضلع جنوبی این پروژه شامل 77 قطعه مسکونی و 2 قطعه تجاری و 1 قطعه تجاری خدماتی خواهد بود،  پیش بینی می شود که از محل فروش این اراضی70 درصد هزینه پروزه تأمین خواهد شد.

نهاوندی پور، با بیان اینکه در سال 96 درپی پیگیری تخفیف در عوارض و حق تفکیک و ارزش افزوده تغییر کاربری از شهرداری و شورای شهر، بودیم ، تاکید کرد: ضمن اعلام همکاری کامل در بخش درمانی بیمارستان توسط شهرداری با تخفیف عوارض ضلع جنوبی موافقت نشد و به طبع  آن هیئت امنا هم توان پرداخت عوارض را نداشته و پروژه ناتمام مانده است..

وی،  با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای این پروژه بیش از 450 میلیارد تومان است،  گفت: با شروع این پروژه برای1000 نفر در دوره احداث و برای1000 نفر هم پس از احداث،  اشتغال ایجاد خواهد شد.

سجاد خدایی، نایب رئیس شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه شورای شهر در بخش درمانی به هر میزان که لازم باشد آماده همکاری صددرصدی است،  اما بر انتقال ساختمان پزشکان به  بیمارستان ولیعصر، با هدف کاستن بار ترافیکی مرکز شهر اصرار دارد،  تاکید کرد: دربخشی که کسب و کار و تجارت قرار است صورت بگیرد عوارض شهرداری باید مانند سایرین پرداخت شود.

حل مشکل توسعه بیمارستان ولیعصر(عج)  زنجان  برای بررسی بیشتر پیشنهادات هیئت امنا و شهرداری و اعضای شورای شهر به جلسه دیگری موکول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز