خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان زنجان:

شناسایی 70 نقطه حادثه خیز استان زنجان/ ضرورت تامین لاستیک ناوگان حمل و نقل کشوری

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۵۱

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان زنجان، گفت: در استان زنجان حدود 70 نقطه حادثه خیر شناسایی شده است که بزودی اصلاح 40 نقطه آن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عبدالحسین علی اکبری، امروز در نشست خبری، به مناسبت هفته حمل ونقل رانندگان و راهداری ، با ارائه گزارشی از اهم برنامه‌های 8 ماهه سال جاری، با اشاره به میزان محورهای مواصلاتی استان، اظهار داشت: در حوزه آزاد راه‌‌های  استان زنجان شاهد  شاخصه‌ها ی مهمی در بحث حمل و نقل جاده ای حتی به مقصد اروپایی هستیم.

علی اکبری،  با بیان اینکه دارای 21 مجتمع بین راهی در سطح استان با میزان  3 درصدی از کل کشور هستیم ، گفت: در استان زنجان،  بالغ بر 4هزار و 200 کیلومتر راه روستای وجود دارد.

وی، میزان آسفالته بودن راه‌های روستایی استان را به میزان 82 درصدد ، عنوان کرد و گفت: درصدد تلاش برای 100درصدی این مهم در استان هستیم.

علی اکبری، با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه نگه‌داری از راه‌های مواصلاتی دراین حوزه بر عهده  این مجموعه است ، تصریح کرد: منابع محدود باعث کندی عملیات در این خصوص شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان حدود 70نقطه حادثه خیر شناسایی شده است، تاکید کرد: بزودی اصلاح 40مورد از نقاط حادثه خیز استان شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش لکه گیری و تهیه آسفالت اقداماتی مطلوب انجام گرفته است، ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 116هزار و 22تن آسفالت دراین زمینه استفاده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به استقرار ملی راهداران در نقاط مختلف کشور و استان ،تاکید کرد: در این حوزه 245دستگاه و ماشین الات راهداری با  450نفر نیروی انسانی  در 29راهدارخانه مستقر می شوند.

به گفته وی احداث ابنیه و نگهداری فنی ابنیه حتی ساختمانهای پاسگاههای جاده ای نیز برعهده  مجموعه راهداری است .

علی اکبری، توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای را به دلیل کمبود نیروی انسانی و گستردگی راهها مهم ارزیابی کرد و گفت: در استان زنجان 74دستگاه تردد شمار برای احصاء امار تردد وجود دارد.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاه ای استان زنجان، با اشاره به نصب 32سامانه هوشمند جلوگیری از تخلفات رانندگی  در محورهای مواصلاتی استان ، گفت: با نصب این مورد مهم آمار تخلفات در جاده های زنجان به کمتر از 1درصد رسیده  است.

علی اکبری، نرخ جریان تردد با استفاده از دستگاهای تردد شمار را بالغ بر 262میلیون عنوان کرد، وگفت: در 8ماهه سالجاری 110میلیون تردد در جاده های استان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به حوزه های مختلف در حوزه راهداری و ساختمانها و ابنیه، اضافه کرد: بزودی سه دستگاه ساختمان پاسگاه افتتاح می شود.

وی موقعیت استان زنجان را در حوزه استراتژیکی در حوزه های گردشگری و ملی مهم دانست و گفت: استان زنجان راه مواصلاتی شمال غرب کشور با اماکن فرهنگی مذهبی و گردشگری است.

 

      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز