خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان :

مطالبه ۱۰ میلیارد ریالی اوقاف و امور خیریه زنجان از اجاره سالیانه دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۹۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیارد ریال اجاره سالیانه مطالبه اوقاف و امور خیریه استان زنجان از دستگاه های اجرایی است و از سال ۹۰ هیچ یک از مدارس شهر قیدار(۲۳ باب) از بابت اجاره سالیانه، حقوق موقوفه را پرداخت نکردند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام جعفر جنتی در دیدار با استاندار زنجان با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: این اداره دارای سه اداره و پنج دفتر نمایندگی است که در شهرستان ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در استان 2 هزار و 709 موقوفه وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 1761 موقوفه انتفاعی و 1048 موقوفه منفعتی است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه موقوفات استان 27 هزار و 151 رقبه دارند، گفت: از این تعداد 24 هزار و 248 رقبه منفعتی و 2903 رقبه انتفاعی است.

حجت الاسلام جنتی با یادآوری اینکه در استان زنجان 132 امامزاده و بقعه وجود دارد، گفت: بیشترین امامزادگان در خدابنده با 62 امامزاده است.

به گفته وی، در حال حاضر 47 بقعه و امامزاده فعالیت عمرانی اعم از بازسازی، احداث و ترمیم دارند که در سال جاری  19 امامزاده با اعتبار 22 میلیارد ریال فعالیت های عمرانی انجام دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: در راستای ارتقاء و بهره وری موقوفات این اداره 5 پروژه عمرانی با مساحتی بالغ بر 7300 مترمربع با اعتبار 10 میلیارد تومان در دست احداث دارد که دو پروژه به مساحت 3550 مترمربع با اعتبار 50 میلیارد ریال به اتمام رسانده و مابقی در نیمه اول سال آینده به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: در بحث پروژه های غیرعمرانی خصوصا کشاوری 4 پروژه در دست اقدام است که نزدیک به 450 هکتار بوده و اعتباری بالغ بر 620 میلیارد ریال دارد که 2 پروژه شروع و 2 پروژه در سال آینده شروع می شود.

به گفته حجت الاسلام جنتی، 51 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه اجرا می شود که شامل  آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورای و ضیافت الهی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر 10 میلیارد ریال اجاره سالیانه مطالبه اوقاف و امور خیریه استان زنجان از دستگاه های اجرایی است و از سال 90 هیچ یک از مدارس شهر قیدار(23 باب) از بابت اجاره سالیانه، حقوق موقوفه را پرداخت نکردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای استیفای حقوق موقوفات، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدام به مستندسازی مطالبات خود از ارگان های دولتی و نظامی کرده است، خاطرنشان کرد: در سال 96 فقط ارگان‌های نظامی استان 470 میلیاد ریال به موقوفات استان بدهی دارند و امسال در حوزه مجموعه های علوم پزشکی و درمانی نسبت به مستند کردن مطالبات اقدام شده که تقریبا 150 میلیارد ریال را شامل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز