خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان :

نشاط اجتماعی حاصل آرامش درون جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۸۹

استاندار زنجان گفت: مردم شرایط موجود را به خوبی درک می کنند از این‌رو لازم است مدیران دستگاه‌های اجرای نه در شعار بلکه در عمل مردم را تکریم کنند.

 به گزارش ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی،  در جلسه دیدار دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: جایگاه نهادها و ارگان های حوزه فرهنگی و هنری بسیار مهم است.

به گفته استاندار زنجان، هجمه ها دشمن در حوزه فرهنگی و هنری بر اهمیت این حوزه می افزاید، از اینرو کارهای فرهنگی و اجتماعی و هنری ارزشمند است.

حقیقی با یادآوری اینکه هیئت های اندیشه ورز با حضور اساتید در استان ها در راستای به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی تشکیل شده است، گفت: این هیئت ها وظیفه نظارت بر 12 دستگاه متولی این حوزه را دارند از اینرو اعتبارات حوزه های اجتماعی قابل توجه است.

استاندار زنجان اجرای کارهای روتین در حوزه آسیب های اجتماعی مدنظر رهبری نیست، گفت: بایستی خلاقانه، کارهای نو در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام داد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه در جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی نباید به دنبال مقصر بگردیم، گفت: شایعه و فرافکنی نمی تواند به حل آسیب‌های اجتماعی منجر شود از این‌رو باید عوارض کوتاه مدت و بلندمدت آسیب‌های اجتماعی را در کنار هم ببینیم؛ مدیریت واحد و جلوگیری از موازی کاری از ضرورت های آن است.

وی افزود: نشاط اجتماعی به معنای آرام بودن درون جامعه، بالا بودن سرانه مطالعه، احترام به حقوق شهروندی و بالا بودن سرانه ورزشی است.

استاندار زنجان خطاب به اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر تلاش برای افزایش موقوفات و دریافت مطالبات موقوفات از دستگاه های استان گفت: بایستی از طریق فرهنگ سازی این اقدامات را انجام داد.

به گفته حقیقی، دشمن در عرصه اقتصادی نتوانست ایران را به زانو درآورد از اینرو تلاش می کند با هجمه فرهنگی اعتقادات جوانان را کمرنگ کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه برای بنده مهم است و مدیرانی که با رسانه ها تعامل نداشته باشند قابل قبول نیستند، گفت: مدیران باید مردم را در عمل نه فقط در شعار تکریم کنند.

مقام عالی استان افزود: مردم شرایط امروز را به خوبی درک می کنند مردم از تکریم ها شعار و قول هایی که عملی نشده است ناخشنود هستند و ارتقای سرمایه اجتماعی موضوع مهمی است که باید به آن بپردازد.

وی در خصوص خبرگزاری ایرنا هم گفت: این خبرگزاری در هر دولتی بازوی دولت است ودر کنار انعکاس اخبار دولت بایستی انتقاد هم داشته باشد و نقش رسانه ای خود را ایفا کند.

به گفته حقیقی، در حوزه فرهنگی به جهت عمیق بودن کرانه و گستره آن باید این عمق را به کمیت تبدیل کند و نمود آن را به جامعه نشان دهد چرا که در حوزه های فرهنگی به کارهای عملی بیش از شعار اعتقاد دارم.

وی خطاب به دستگاه های فرهنگی حاضر در جلسه با بیان اینکه بایستی سرانه های فرهنگی استان را شناسایی و در راستای ارتقای آن تلاش کرد، افزود: بیشتر شاخص محور پیش خواهیم رفت و اجرای یک کار عملی از 100 کار شعاری بهتر است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز