خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد شهید استان زنجان خبر داد:

اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۰۸

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از پیگیری این بنیاد در اجرای ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره اجرای ماده 2 آیین‌نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در زنجان اظهار کرد: این آیین‌نامه به استانداری، برای اطلاع‌رسانی مطلوب به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آمادگی بیمه دی برای عقد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی استان با هدف زیرپوشش قراردادن ایثارگران مشمول این طرح خبر داد و افزود: این موضوع نیز به دستگاه‌های اجرایی استان هم از طریق استانداری و هم از طریق بیمه دی استان اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای به منظور پیگیری بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تشکیل است، افزود: این کمیته تاکنون دو جلسه نیز در این باره به ریاست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزار کرده است.

حیدری درباره مصوبات جلسات برگزار شده در این زمینه توضیح داد: رایزنی و اطلاع‌رسانی طرح توسط حراست، بازرسی و ذی حسابی طی برگزاری نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ با همطرازان خود در سایر ادارات و همچنین مقرر شد به دستگاه‌ها ابلاغ شده و شرکت‌های بزرگ استانی از سازمان برنامه و بودجه، توسط ذی‌حسابی استان مبنی بر اینکه این شرکت‌ها دولتی یا خصوصی تلقی می‌شوند، استعلام به عمل آمده و به ادارات شهرستان ابلاغ شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه از پیگیری بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان ایثارگر دو سازمان جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با توجه به کثرت شاغلین و بازنشستگان ایثارگر در این دو سازمان، پیگیری‌های لازم توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز صورت می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص ایثارگرانی که دارای مشکلات درمانی خاص و نیاز به اقدامات درمانی فوری هستند، تصریح کرد: بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان ایثارگری که نیاز به اقدامات درمانی فوری هستند، توسط کمیته بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویژه پیگیری می‌شود تا از خدمات لازم مغفول نمانده و اقدامات مورد نیاز برای این افراد صورت گیرد.

حیدری یادآور شد: ماده 2 آیین‌نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طبق جلسه هیأت وزیران در مورخ 11 مهرماه سال جاری و به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شده است. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: طبق این مصوبه از ابتدای آبان ماه سال‌جاری همه دستگاه‌های اجرایی موظفند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوط اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این مصوبه مشمول همسران و والدین شهدا که شاغل و بازنشسته دستگاه‌ها می‌شوند است، لیکن شامل افرادی که حقوق بازنشستگی از بنیاد دریافت می‌کنند، نخواهد شد.

حیدری تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با برگزاری جلسات با سازمان برنامه و بودجه و استانداری در تلاش است این آیین‌نامه به نحو احسن و در راستای کمک به ایثارگران استان در همه دستگاه‌های اجرایی استان اجرا شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پایان اضافه کرد: فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بالای 70 درصد و افراد تحت تکفل آنها در انتخاب بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران یا بیمه ادارات شاغل مخیر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز