خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان خبر داد:

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر دندی در دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۹۱

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه خانه شهر دندی به عنوان یکی از این طرح ها امسال در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که از این میزان تاکنون بیش از 170 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: طرح فاضلاب شهر دندی که از سال 86 آغاز شده و امسال پایان خواهد یافت و 6 هزار نفر از ساکنان شهر دندی از خدمات بهداشتی دفع فاضلاب خانگی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این طرح با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب زیر زمینی ناشی از دفع فاضلاب به صورت چاه جذبی و پیشگیری از مشکلات و معضلات زیست محیطی ناشی از هدایت فاضلاب در معابر عمومی شهر دندی اجرا شده است.

جزء قاسمی افزود: استفاده از پساب تصفیه شده به مقدار 380 هزار متر مکعب در سال نیز برای استفاده در بخش های مختلف از قبیل کشاورزی و صنعت نیز از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر دندی یک هزار و 60 متر مکعب در شبانه روز  که با فرآیند لاگون هوادهی(لجن فعال) به تصفیه فاضلاب این شهر خواهد پرداخت.

وی گفت: برای اجرای طرح فاضلاب شهر دندی بیش از 19 کیلومتر شبکه جمع آوری و بیش از یک کیلومتر نیز خط انتقال احداث شده است.

جزء قاسمی افزود: این پروژه هم اکنون با پیشرفت 85 در آستانه تکمیل قرار داشته و با بهره برداری از آن شهروندان دندی می توانند از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر خود استفادکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز