خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبرداد:

کسب مقام برتر کشوری در تولید بذور اصلاح شده غلات توسط جهاد کشاورزی زنجان/ تولید سالانه 18هزار تن بذر اصلاح شده در استان

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۲۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از کسب مقام برتر کشوری در تولید بذور اصلاح شده غلات توسط سازمان جهاد کشاورزی زنجان خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، اکبر کرامتی بر استفاده از بذر مناسب به منظور افزایش بهره وری در تولید محصولات تاکید کرد و افزود: 30 تا 50 درصد پتانسیل تولید در بخش کشاورزی به بذر مربوط می شود.

وی استفاده از بذور اصلاح شده و گواهی شده را از اهداف و سیاست های مهم وزارتخانه در اجرای اصول به‌زراعی در مزارع برشمرد و عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به کسب مقام برتر کشوری در تولید بذور اصلاح شده غلات نسبت به تعهدات ابلاغی شده است.

کرامتی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین دارای مقام دوم رتبه بندی شرکت های تولید و فرآوری بذر در کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان  بیان داشت: استان زنجان در حال حاضر دارای 10 شرکت فعال در زمینه تولید بذور اصلاح شده و لیبل‌دار است به طوری این شرکت ها با پراکنش مطلوب در شهرستان ها و مناطق تابعه استان مستقر هستند.

کرامتی اضافه کرد: شرکت های فوق سالانه 18 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تحت کنترل مرکز تحقیقات و واحد ثبت گواهی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع را کنترل و در نهایت بذور با کیفیت بسیار مطلوب تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز