خبرگزاری کار ایران

ماهرخ بلوری مطرح کرد:

اهتمام جدی نسبت به معرفی بانوان برای آموزش و ارتقاء دانش مدیریتی/سهم 12 درصدی بانوان استان زنجان در پست‌های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۱۸۱

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان موضوعات مختلفی از جمله اشتغال زنان و را با محوریت توسعه مشاغل خانگی، ورزش بانوان مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ماهرخ بلوری، مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان، امروز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری، بابیان اینکه از مجموع کارکنان شاغل در استان 63درصد مردان و 37 درصد را زنان تشکیل می‌دهند ولی در توزیع پست‌های مدیریتی 12درصد بانوان و 88 درصد آقایان سهم دارند، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست می شود اهتمام جدی نسبت به معرفی  بانوان واجد شرایط برای آموزش و ارتقا دانش مدیریتی آنان داشته باشند.

بلوری، با تأکید بر اهمیت نقش مادری در رابطه با جشنواره تجلیل از مادران نمونه استان  افزود از 28 دستگاهی که برای معرفی مادران نمونه با آنان مکاتبه شده است ، ادامه داد: 19 دستگاه اسامی را اعلام کردند و در حال حاضر نام  100 مادر نمونه با رزومه کامل در اختیار دبیرخانه کارگروه قرار گرفته که با توجه به فرصت محدودی که برای معرفی واجدین شرایط به بنیاد بین‌المللی مادر به‌عنوان مجری اصلی این طرح وجود دارد، از دستگاه‌های حاضر در جلسه درخواست کردتا 15 آبان ماه واجدین شرایط را معرفی کنند.

وی با بیان اهمیت وجود  آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حواشی شهر و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق در این رابطه، تأکید کرد: مواد 59، 61 و 62 برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه مشاغل خانگی و محله‌محور است.

در ادامه این جلسه محمدرضا یوسفی، مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بر تشکیل  شرکت‌های تعاونی که طیف گسترده‌ای از متقاضیان را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد تأکید کرد.

یوسفی در این خصوص با بیان اینکه با توجه به اینکه عده‌ای امکان حضور در محیط کار را ندارند نباید استعدادهای آنها نادیده  گرفته شود، تصریح کرد:  باید به اهمیت مشاغل خانگی بیشتر از پیش بهاء داده شود.

 وی همچنین  برنامه‌های اجرایی اداره کل  کار و تعاون و رفاه و امور اجتماعی را تشکیل همایش‌های ترویجی در محلات هدف , شناسایی افراد نخبه و پیشرو در محلات در جهت اجرای صحیح برنامه، شناسایی رشته‌های شغلی پراشتغال در محلات هدف برشمرد و گفت: تشکیل شرکت‌های تعاونی باتوجه به شرایط محله‌ی می‌تواند در این خصوص حائز اهمیت باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان با ارائه گزارشی فعالیت‌های ورزشی بانوان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون و از اجرای طرح های مختلف برای ارتقا ورزش بانوان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز