خبرگزاری کار ایران

صنعتی منفرد خبرداد:

اعطای تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی تا سقف ۲۵ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۱۷۲

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان امسال احداث۸۴ واحد مسکونی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول روستایی و اعطای کمک های بلاعوض به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در دستور کار بنیاد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد امروز با تشریح فعالیت‌های معاونت بازسازی و مسکن روستایی اظهار کرد: فعالیت‌های بازسازی و مسکن روستایی شامل سه بخش بهسازی مسکن روستایی، نظارت و ارزیابی مسکن روستایی و بازسازی و سوانح با هدف مقاوم‌سازی مسکن روستاییان است که در این راستا تسهیلات ویژه‌ای برای مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اهم فعالیت‌های حوزه بازسازی و مسکن روستایی ادامه داد: طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرح نظام فنی روستایی و دفاتر روستایی و بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سوانح طبیعی از جمله این فعالیت هاست.

این مقام مسوول تعداد واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان را 91 هزار و 265 واحد خواند و گفت: از این تعداد 47 هزار و 270 واحد مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد 5 درصد  تا سقف 25 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول روستایی در سطح استان 69 واحد مسکونی احداث شده است.

این مقام مسوول به ساخت 20 واحد مسکونی روستایی برای طلاب در سطح استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن(روستایی و شهری) به تعداد 42 هزار و 995 فقره اعطاء شده است.

صنعتی منفرد به اعطای کمک‌های بلاعوض به میزان 40 هزار میلیون ریال برای احداث واحدهای مسکونی محرومین روستایی هم اشاره کرد و گفت: تشکیل نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها به تعداد 134 ناظر فنی دارای صلاحیت برای نظارت بر ساخت‌وسازهای روستایی و همچنین تشکیل 11 دفتر فنی و مهندسی دیگر برای طراحی واحدهای مسکونی روستایی از دیگر اقدامات این معاونت است.

مدیرکل بنیاد مسکن به برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی و بهسازی 3500 واحد مسکونی روستایی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امسال هم اعطای تسهیلات  طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد 5 درصد  تا سقف 25 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر 25 هزارنفر در دستور کار است.

به گفته وی، امسال هم احداث 84 واحد مسکونی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول  روستایی با کمک حساب 100 امام (ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی و اعطای کمک‌های بلاعوض به میزان یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز