خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری استان زنجان خبر داد:

شناسایی ۹۷ نقطه پرحادثه در محورهای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۹۹

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از وجود ۹۷ نقطه پرحادثه در محورهای استان زنجان خبر داد و گفت: ۴۷ نقطه آن پرتصادف و ۵۰ نقطه دارای تصادف عادی است و تاکنون نقاط شناسایی شده آشکارسازی شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان ، عبدالحسین علی اکبری با تاکید بر اینکه رفع نقاط پرحادثه ، جزو اولویت‌های این اداره‌ کل است، گفت‌: آشکارسازی نقاط پرخطر با تابلو، چراغ چشمک‌زن، خط کشی ویژه و یا نصب گاردریل، از جمله اقداماتی است که برای توجه رانندگان صورت می‌گیرد، ولی برای رفع  ۴۷ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان زنجان بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی با اشاره به برنامه‌ها و راهکارها برای کاهش تلفات جاده‌ای تصادفات در افزود: نصب بلوک‌های مفصلی در آزادراه‌ها زنجان – قزوین بااعتباری بالغ بر300میلیارد ریال که اخیراانجام شده است  جهت جلوگیری از عبور خودور در لاین‌های مخالف و نصب روشنایی در نقاط حادثه‌‌خیز و نصب چراغ‌های چشمک زن در تقاطع‌ها وهمچنین خط‌کشی و اجرای شیار لرزاننده طولی در محورها ازدیگر اقدامات و برنامه‌های راهداری استان جهت کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات است .

شناسایی ۹۷ نقطه پرحادثه در محورهای استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به روند ساماندهی 7 نقطه مهم پرتصادف در محورهای استان، تصریح کرد: ساماندهی، تعریض و چهارخطه کردن کمربندی ابهر-خرمدره، احداث پل مرشون، اصلاح تقاطع زیرگذر جمال الدین شهرستان خرمدره، کمربندی ابهر در ترانزیت زنجان–تاکستان ،تقاطع روستای عمیدآباد ،تقاطع ماهنشان در محور زنجان – تبریز و تعریض و ساماندهی و رفع نقاط پرحادثه در کیلومتر 15-7 محور پلیس راه –چیر در تزانزیت زنجان – میانه و رفع نقاط پرتصادف خدابنده-ابهر (دوتپه) و گرماب-کتله خور درحال انجام هستند .

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان در 70 درصد تصادفات جاده ای عامل اصلی خطای انسانی نقش دارد و برای کاستن  آن آموزش و فرهنگ سازی ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز