خبرگزاری کار ایران

فردین خرازی در زنجان:

مشکلات اقتصادی و نادیده گرفتن حقوق مردم عامل نارضایتی عموم است

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۶۹۳

به گفته رئیس اداره سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان استخدامی و اداری کشور، نوسانات ارزی و اقتصادی، پایین بودن سلامت اداری و عدم پاسخگویی شایسته دستگاه های اجرایی به مطالبات مردم از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زجان ، فردین خرازی امروز(دوشنبه 23 مهر) در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان گفت: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی برقراری نظام سالم، عادلانه و عاری از فساد و تبعیض در جامعه است.

وی با اشاره به گام‌های بلندی که در این راستا برداشته شده است، گفت: با این حال بسیاری از اقدامات نادیده گرفته می‌شود و سعی می کنند ضعف‌ها را برجسته کنند.

این مقام مسئول یکی از دلایل نارضایتی عمومی را نوسانات ارزی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: آثار این موضوع دامن جامعه را در برمی گیرد.

خرازی با اشاره به اینکه یکی دیگر از این نارضایتی به فساد در بخش های دولتی و خصوصی و پایین بودن سلامت اداری باز می گردد، تصریح کرد: نارضایتی و اعتراض به عدم پاسخگویی شایسته دستگاه های اجرایی به مطالبات مردم و پایین بودن بهره وری و نادیده گرفتن حقوق مردم در دستگاه های اجرایی یکی دیگر از این نارضایتی های عمومی محسوب می شود.

رئیس اداره سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان استخدامی و اداری کشور به ابلاغ منشور حقوق شهروندی در سال 95 اشاره کرد و افزود: عملیاتی کردن تکالیف حقوق شهروندی که در منشور آمده است از تکالیف دستگاه های اجرایی بود که سازمان استخدامی نخستین سازمانی بود که به این موضوع توجه کرد.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه شناسایی مصادیق حقوق شهروندان در دستگاه های اجرایی یکی دیگر از موارد مطروحه در این ابلاغ بود، گفت: 11 حق شهروندی در این زمینه شناسایی شد.

خرازی به میز خدمت و پنجره واحد خدمت رسانی در این منشور اشاره کرد و گفت: میز خدمت تا پایان سال باید به میز خدمت غیرحضوری تبدیل شود.

وی به برقراری روابط الکترونیکی بین دستگاه ها برای ارائه خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: تصمیماتی که در بخش های مختلف اخذ می شود باید به مردم اطلاع رسانی شود.

این مقام مسوول به آزادی بیان مردم و انتقاد از عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: مردم باید زبان آزادی برای بیان انتقاد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز