خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر ارشاد خبرداد:

اهتمام دولت به رونق کتاب‌فروشی‌ استان‌ها/ تشکیل کارگروه تحویل سهمیه کاغذ در وزارت ارشاد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۹۱۵

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ، برپایی نمایشگاه کتاب استانی است، گفت: اهتمام به رونق کتاب‌فروشی در استان‌ها مورد تاکید دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد سلگی، مشاور وزیر و رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سیصد و شصت و یکمین نمایشگاه کتاب استانی نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات استان زنجان در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های سینما، هنرهای تجسمی و مطبوعات فعالیت دارد.

وی افزود: یکی از حوزه های موثر، کتاب است؛ کشور ایران در خاورمیانه و غرب آسیا از حیث تولید کتاب کم نظیر است.

این مقام مسوول ادامه داد: در سال گذشته 100 هزار عنوان کتاب توسط 5 هزار ناشر در کشور منتشر شده است؛ علیرغم سهم زیاد استان تهران در تولید کتاب تلاش شده است تا در استان ها موضوع کتاب و کتباخوانی به امری جدی تبدیل شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ، برپایی نمایشگاه کتاب استانی است، گفت: به جزء برپایی نمایشگاه کتاب در استان ها، اهتمام به رونق کتابفروشی ها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است، در سنوات اخیر چند ده میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز کتابفروشی ها در استان ها هزینه شده است.

سلگی با بیان اینکه 8 مورد وام برای تجهیزکتابفروشی های استان زنجان اختصاص پیدا کرده است، گفت: بعد از وقفه کوتاهی به صورت مجدد در خدمت کتابفروشات متقاضی رونق کسب و کار خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کسب و کار در حوزه کتاب به دلیل برگشت دیرهنگام سرمایه و سختی کار، دشوار است از اینرو وزارتخانه متبوع در این راستا دست به کار شده است و پذیرای درخواست های کتابفروشان و ناشران برای ارائه تسهیلات از طریق ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خواهد بود.

وی افزود: استان زنجان از حیث سرانه تولید کتاب سهم چندانی در کشور ندارد، امید می رود با همکاری مسوولان استان در این زمینه شاهد رونق بیشتری باشیم

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه در پنج ماهه نخست امسال 180 عنوان کتاب در استان توسط تعداد اندکی از ناشران  در استان زنجان چاپ شده است، گفت: وزرتخانه به منظور بهبود وضعیت کاغذ کارگروهی تشکیل داده است که ناشران می توانند از طریق ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها پیگیر باشند.

سلگی با اشاره به اینکه وزراتخانه در زمینه ترویج و توزیع کتاب فعالیت جدی دارد، گفت: در زمینه عدالت و توزیع امکانات در استان ها اقداماتی همچون اختصاص سهم توسعه کتابفروشی کتاب ها در اختیار استان ها از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز