خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دوخطه‌شدن راه‌آهن زنجان- تهران/ اتمام سریع پروژه نیازمند تامین اعتبار

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۵۰۸

استاندار زنجان گفت: عملیات اجرایی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران، که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سپس سفر هیات دولت در سال ۹۳ به استان زنجان بود از آبان‌ماه سال ۹۵ آغاز شده، بی‌تردید در صورت تامین منابع مالی، تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: پیمانکاران پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران در 3 بخش در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 450 میلیارد تومان کار شده که فقط 150 میلیارد تومان و آن هم با اسناد اعتباری خزانه، پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بر‌ اساس قرارداد پیمانکاران با شرکت ملی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید پس از 18 ماه تنفس، تسویه حساب می‌شد که این تعهد از سوی راه‌آهن، هنوز عملی نشده است.

مقام عالی استان با یادآوری اینکه علیرغم پیگیری های مکرر مدیریت استان، نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان استان از سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به شارژ اعتباری پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران، متاسفانه تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است، افزود: این امر، موجب کُندی پیشرفت پروژه شده و ضروری است تا این امر مجددا از سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیری شود تا در آینده نزدیک به سرانجام برسد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه زنجان در آرامش، امنیت و انسجام، جزو استان‌های اول کشور است، ادامه داد: وجود فضای آرام، امنیت، همدلی، هماهنگی و هم‌پوشانی در استان سبب دستیابی به دستاوردهای مطلوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

درویش امیری ادامه داد: آرامش و امنیت استان به معنای بی‌تحرکی نیست، این فضا همواره با تحرک و پویایی همراه بوده که محصول مدیریت و برنامه‌ ریزی مناسب دستگاه‌های متولی است.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دوخطه‌شدن راه‌آهن زنجان- تهران/ اتمام سریع پروژه نیازمند تامین اعتبار

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مدیریت استان، مشکلی با دستگاه قضایی نداشته و هیچ مانعی در مسیر برنامه‌های اجرایی استان از سوی این قوه قرار نگرفته است که این فرصت و موهبتی برای استان به شمار می‌آید و انتظار می رود این مسیر با حضور مدیریت جدید قضایی در استان همچنان ادامه یابد و فضا برای رسیدن به اهداف، مهیا شود.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه عملکرد استان در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری نیز مناسب و قابل دفاع است، ادامه داد: با توجه به میزان اعتباری که در کل کشور، جذب و پرداخت شده، میانگین عملکرد استان در آیتم‌های تعریف‌شده در بخش روستایی در رتبه اول قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در سخنانی به اجرای طرح توسعه حوزه های روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان اجرا می شود.

شهرام طهماسبی با یادآوری اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تشکیل شده است، گفت:  اعضای جلسه بر اساس موضوع و محور جلسه دعوت شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز