خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی:

عاشورا به جهانیان درس انسانیت داد/ با پرچم عاشورا امید در جامعه طنین انداز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۸۰

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه عاشورا به جهانیان درس انسانیت داد، گفت: جامعه ای که می خواهد دچار جهل نشود باید رهرو ثارالله باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: عاشورای حسینی به بشریت درس عبادت و بندگی، توکل و ایثار، تسلیم در مقابل حق، وفاداری، ایمان و دلدادگی داد.

وی با اشاره به اینکه در یوم العباس زائران حسینی و اراداتمندان به اهل بیت در پایتخت شور و شعور حسینی شکوه دیگری را به نمایش می گذارند، خاطرنشان کرد: ظلمی که به امام حسین(علیه السلام) شد موجب شده است که تا زمان و زمین برای آن حضرت اشک بریزند.

تولیت آستان قدس رضوی با یادآوری اینکه عاشورا به جهانیان درس انسانیت داد، گفت: عاشورا درس عدالت خواهی به جهانیان بود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید جوانان را با فلسفه نهضت عاشورا آشنا کرد، گفت: به فرموده سالار شهیدان «مردن سعادت است و این یک منطق بسیار مهم است که با این وجود من دست در دست ظالمان نخواهم داد که این اوج ذلت است».

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اساس نهضت عاشورا در زیارت اربعین آمده است، افزود: امام حسین(علیه السلام) با این قیام خواستار رهایی مردم از جهالت بود.

وی لازمه رهایی از جهالت را پناه بردن به خدا و حجتش خواند و افزود: راه اسلام نورانی است؛ اما باید وجود انسان نیز نورانی باشد که بتواند از آن استفاده کند.

به گفته آیت الله رئیسی قله عبودیت پروردگار را تنها کسی می‌تواند ببیند که زیبابین باشد چرا که حضرت زینب(سلام الله علیها) هم در صحرای کربلا چیزی جز زیبایی ندیدند.

وی با بیان اینکه در عاشورا هم باید از جهالت به سالار شهیدان پناه می بردند، افزود: جامعه ای که می خواهد دچار جهل نشود باید رهرو ثارالله باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هنوز هم در امتداد جریان عاشورا جبهه باطل در برابر جبهه حق صف آرایی کرده است، گفت: جاهلیت مدرن دارای قدرت رسانه‌ای بسیار بزرگ است و جاهلیت مدرن امروز مجهز به ثروت بسیار است که برای گسترش این جهالت تلاش می‌کند.

آیت الله رئیسی با یادآوری اینکه عاشورا درس آزادگی و ایستادگی در برابر ظالم می دهد، گفت: جریان عاشورایی مانع از بسیاری فعالیت‌های دشمن در منطقه شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سران نظام به اندیشه انقلابی و عمل انقلابی تاکید کردند و فرمودند؛ راه برون رفت از مشکلات انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است، گفت: در صورت مشاهده سوء مدیریت باید به آن تذکر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز