خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی زنجان عنوان کرد ؛

کشت و آبیاری به موقع، مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت کلزا

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۹۶

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان ، گفت: استان ما از ظرفیت بسیار خوبی برای کشت و تولید کلزا برخوردار است و با «کشت به موقع» و «مدیریت صحیح» عملکردهای بسیار خوبی در مزارع کلزای استان حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این خصوص حسین عامری با تاکید بر اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا به عنوان مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی بیان داشت: کلزا محصول مدیریت پذیری بوده و عملکرد آن وابسته به مدیریت مزرعه است.

وی رمز موفقیت در حصول عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول به‌زراعی برشمرد و خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر آن دسته از مزارع کلزای استان که کشت و آبیاری در آن ها به موقع بوده است عملکردهای بسیار مطلوبی داشته اند.

عامری با اشاره به ارائه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان عنوان کرد: هر کدام از کارشناسان پهنه‌ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدیدهای مستمر مشاوره های لازم را به کشاورزان ارائه می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای توسعه کشت کلزا در استان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های مختلف در تمام شهرستان های استان شده و در این راستا از تمام ابزارهای اطلاع رسانی بهره گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال تمامی نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان تاکنون موفق به کشت 800 هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز