خبرگزاری کار ایران

در سال تحصیلی جدید؛

تحویل ۴ هزار کلاس خیرساز به دستگاه تعلیم و تربیت

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۷۳۷

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید هشت هزار کلاس جدید در کشور به آموزش و پرورش تحویل داده می شود که ۴ هزار آن خیرساز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهرالله رخشانی‌مهر در مراسم بهره‌برداری از مدرسه خیرساز در زنجان اظهارکرد: همزمان با سال تحصیلی جدید هشت هزار کلاس جدید در کشور به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود که 4 هزار آن خیرساز است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 1200 کلاس مربوط به مدارس تخریبی و مقاوم‌سازی است، ادامه داد: 6800 کلاس درس جدید هم مربوط به مناطق حاشیه نشین، مسکن‌مهر و یا مکان‌هایی که مهاجرت و رشد جمعیت اتفاق افتاده، احداث شده است.

این مقام مسوول میانگین سرانه فضاهای آموزشی در حوزه نوسازی مدارس در کشور را 5.2 مترمربع خواند و افزود: 11 استان کشور سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این سرانه در استان زنجان را 5.8 مترمربع خواند و گفت: تعهد خیرین مدرسه ساز در بیستمین جشنواره خیرین رشد 1.5 برابری داشته است.

رخشانی مهر تعهد خیران در حوزه مدرسه سازی در سال گذشته را حدود هشت هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم امسال به 12 هزار میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به میزان قابل توجه مشارکت خیرین مدرسه ساز در سنوات اخیر افزود: سهم دولت در ساخت مدارس در پایان سال گذشته به صورت 100 درصد تامین شد.

رخشانی‌مهر با یادآوری اینکه ردیف اعتباری خیرین در سال جاری نیز 100 درصد تامین اعتبار شده است، گفت: شاهد پویایی و برنامه ریزی برای تکمیل پروژه های خیرساز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز