خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان/ ۱۸ اتحادیه و شرکت‌های تعاونی برتر تجلیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۴۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر اسان زنجان در ۱۱ شهریور تاکید کرد: ۱۸ اتحادیه و شرکت‌های تعاونی برتر تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا یوسفی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی‌‌‌‌های برتر استان زنجان در ۱۱ شهریور گفت: در برگزاری جشنواره سال جاری یکی از شرکت‌های برتر استانی به عنوان سفیر تعاون استان، کارت سفیر تعاون دریافت و به عنوان سخنگوی بخش تعاون انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد کل تعاونی‌‌‌های فعال استان به تعداد ۳۶۶ اتحادیه و سرکت تعاونی در این جشنواره ثبت نام کرده بودند، اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۶۸ درصد رشد در میزان ثبت داشته است و در این حوزه شاهد رتبه سوم کشوری هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه از ۱۸ اتحادیه و شرکت‌‌‌های تعاونی برتر فردا تجلیل می‌شود، تصریح کرد: در جشنواره سال جاری پنج تعاونی برتر نیز علاوه بر تعاونی‌‌‌های برتر در راستای حمایت از تعاونی‌‌های کوچک تجلیل خواهند شد.

یوسفی با اشاره به افتتاح طرح‌‌‌‌های تعاونی در هفته تعاون خاطرنشان کرد: این طرح‌‌ها در گرایش‌‌‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی با حضور ۶۳ نفر عضو با سرمایه‌‌گذاری بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال با ۱۲۵ نفر اشتغالزایی با استفاده از هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به طور همزمان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌‌‌برداری رسد.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل در تعاونی بی‌‌بهره ماندن تعاونگران از آموزش‌های به‌‌‌روز است که در این راستا ۳۰ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای اعضای تعاونی‌‌‌ها استان تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه از ظرفیت‌های بخش تعاونی به نحو مطلوب استفاده نمی‌‌شود، ابراز داشت: تشکیل ۹۴ تعاونی و اتحادیه در دستورکار برای ایجاد اشتغال داریم.

یوسفی اجرای طرح روستا تعاون را مهم ارزیابی و بیان کرد: در سال جاری ۱۷ تعاونی در این خصوص با هزار و ۴۹۵ عضو و ایجاد فرصت شغلی هزار و ۲۶۲ نفر و سرمایه ثبتی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تشکیل و فعال‌‌‌سازی شده است.

وی از سیاست‌های کاری این مورد تشکیل تعاونی‌‌‌های بزرگ و نو را در حوزه مسکن را مهم دانست و یادآور شد: در پنج ماهه اول برخی از مشکلات تعاونی‌‌‌های مسکن استان رفع شده است.

این مسئول در استان زنجان همچنین نظارت عمومی و بازید از تعاونی‌‌‌ها را مهم برشمرد و عنوان کرد: راه‌‌‌اندازی تعاونی‌‌‌های صادراتی در حوزه بازاریابی و فروش محصولات از اولویت‌‌‌های استان است. طرفیت‌‌‌های تعاونی با ایجاد شرکت‌های تعاونی صادرات باعث جذب دانش‌‌آموختگان می‌‌شود.

یوسفی با اشاره به صادرات ۱۷ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی استان گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شامل شمس روی، کالاهای عمومی بازرگانی، سنگ‌‌‌های ساختمانی و صنایع دستی بوده است که پیش‌‌‌بینی می‌‌‌‌شود شاهد صادرات ۱۵ میلیون دارای در سال جاری باشیم.

وی با اشاره به روزهای هفته تعاون در استان اظهار داشت: ۹ طرح تعاونی در حوزه‌‌‌های مختلف با عضویت ۶۳ نفر و با اشتغالزایی بالایی را  شاهد خواهیم بود.

این مسئول در استان زنجان با اشاره به حضور بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ شرکت تعاونی در استان زنجان تصریح کرد: ماهیت برخی شرکت‌های تعاونی غیرفعال بودن آنها هست.

یوسفی با بیان اینکه ۶۳ شرکت تعاونی در استان فعال است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی سهم مطلوبی در توسعه استان داشتند.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: آینده روشنی در توسعه کارآفرینی استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز