خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع خبرنگاران :

پتروشیمی زنجان هیچ مشکل ارزی، دلاری و ریالی ندارد / همزمان با هفته دولت 79طرح با اعتبار 835میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۵۰

استاندار زنجان ، با اشاره به خرید تجهیزات وماشین آلات از شرکت زیمنس آلمان قبل از شروع تحریم‌ها برای پتروشیمی زنجان، گفت: پتروشیمی زنجان هیچ مشکل ارزی ، ‌دلاری و ریالی ندارد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسداله درویش امیری ، استاندار زنجان امروز یکشنبه (4شهریور) در جمع خبرنگاران،  با اشاره به پاسداشت هفته دولت برای تبین خدمات نظام جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: استان زنجان امن ترین،  پر جنب جوش و منسجم ترین استان در سطح کشور است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه محصول انسجام در استان امنیت و آرامش دراستان است، گفت: جامعه زنجان جامعه زنده و پر نشاط است.

درویش امیری، با اشاره به وجود آرامش  و تحرک در اجتماع زنجان ، گفت: آرمش دراستان زنجان آرامش قبرستانی نیست.

مقام عالی دولت در استان زنجان ، با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در حوزه صنعت و اشتغال ادامه داد: برای تقویت حوزه صنایع و اشتغال از منابع دولتی استفاده نمی شود.

استاندار زنجان با بیان اهمیت اقتصاد بخش خصوصی،  تصریح کرد: با فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی در تولید  و اشتغال و صنعت در اقتصاد مقاومتی با کانال سیاست گذاری و درایت دولت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید در خدمت بخش خصوصی باشد ، تاکید کرد: در صدد رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی باشیم و از سرمایه‌گذاران استقبال کردیم در نتیجه شاهد پیشرفتهای مناسب دراین زمینه بودیم.

استاندار زنجان، بابیان اینکه بالغ برای 8هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دراستان داشتیم، تصریح کرد: راه  اندازی واحد های تعطیل نیز از اقدامات مطلوب در استان زنجان بوده است.

وی با اشاره به 79طرح قابل افتتاح در این هفته با اعتبار 835میلیارد تومان تا پایان سال‌جاری 13طرح در حوزه صنعت و معدن 8 طرح و 70مورد در بخش کشاورزی و 1مورد در بخش خدمات با اعتبار 1292اشتغالزایی خواهد بود ، ادامه داد : تا پایان سالجاری 13 طرح صنعتی با اعتبار 1هزار و 850میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گفته درویش امیری، صادارت استان شاهد افزایش قابل توجهی بوده است، گفت: بالغ بر 250میلیون دلار افزایش صادرات داشتیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در سال‌جاری به دلیل برنامه ریزی‌های جهاد کشاورزی و ستاد اقتصاد مقاومتی و بارندگی های مناسب در فصل بهار 435هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، ادامه داد: در این راستا جشن شکرگذاری در استان زنجان برگزار خواهد شد.

به گفته استاندار زنجان، افزایش و کاهش قیمتها در سطح کلان کشور کنترل می شود، اضافه کرد: استانداریها تا حد امکان در کنترل بازار و جلوگیری از احتکار می توانند موثر باشند.

درویش امیری، در خصوص توزیع اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را با سپردن به برخی بانکها دارای اشتغال دانست و گفت: در حال حاضر در مسیر خوبی در این حوزه قرار داریم.

استاندار زنجان، با اشاره به اهمیت پیوست های زیست محیطی در استان زنجان ، تاکید کرد : هنوز برای این مورد دیرنیست.

وی، همچنین با بیان اینکه در هفته دولت در بخش عمرانی در استان زنجان 737 پروژه عمرانی داریم که 709 مورد قابل بهره برداری و 28 مورد شروع عملیات اجرایی است، گفت: 287 پروژه مربوط به دهیاری های استان، بهره مندی 30 روستا از نعمت گاز طبیعی،  11 مدرسه و سالن ورزشی به بهره برداری می رسد، 15 پروژه مربوط به مزار شهدا، 7 پروژه مربوط راهسازی، 41 پرورژه مربوط به بیناد مسکن، 12 پروژه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است، که در مجموع برای این پروژه ها 387 میلیارد تومان هزینه شده است.

مقام عالی استان در پایان سخنان خود، اضافه کرد: از سوی شورای گسترش آموزش عالی علوم و تحقیقات کشور مجوز کارشناسی به دکترا به دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان اعطاء شده است و کلنگ دانشکده علوم زیستی دانشگاه تحصیلات تکمیلی با زیربنای 7236 مترمربع با 270 میلیارد ریال به عنوان پروژه ملی اولولیت دار به زمین زده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز