خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان خبرداد

ترک نفقه صدر نشین جرایم حقوقی استان زنجان/ افزایش ۸ درصدی پرونده های وارده به دادگستری زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۹۲

رئیس دادگستری استان زنجان به افزایش ۸ درصدی پرونده های ورودی به دادگستری خبر داد و گفت: ترک نفقه در صدر جرایم حقوقی استان قرار دارد.

به گزارش ایلنا  از زنجان، جعفر گل محمدی، رئیس کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به صدر نشینی پرونده های جرائم حقوقی ترک نفقه در استان زنجان ، گفت: از نظر وقوع جرایم خشن  استان زنجان جزو استان های کم حاشیه کشور است.

گل محمدی ، با یادآوری اینکه در مقایسه با سایر استان از نظر تعداد پرونده و تعداد زندانی نسبت به جمعیت جزو استان های خوب کشور است، گفت: این موضوع نشان دهنده مردمی متدین و پایبند به موازین قرآنی و دینی است و همین مساله می تواند موجبات فراغ بال مسئولان برای ایفای وظایف‌شان شود.

وی، خاطرنشان کرد: پرونده های کیفری در سه مرحله و پرونده های حقوقی در سه مرحله رسیدگی می شود و براساس آمار موجود در سال 95 کل پرونده هایی که در دادگستری رسیدگی شده است 208 هزار و 468 فقره پرونده است.

به گفته وی از این تعداد 137 هزار و 76 فقره در دادسرا و دادگاه ها و 71 هزار و 392 فقره در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی به افزایش 8 درصدی پرونده های وارده به دادگستری در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: 77 هزار و 88 فقره در سال 95 و 85 هزار و 159 پرونده در سال گذشته آمار خالص پرونده های دادگستری استان زنجان است.

وی با یادآوری اینکه پرونده های تشکیل شده برمبنای معاینات انجام شده در پرشکی قانونی سال 95 حدود 9 هزار و 255 فقره که سال گذشته به 10 هزار و 96 پرونده رسیده که با رشد 9.9 درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در معاینات تصادفات 55 هزار و 304 فقره معاینه بوده که در سال گذشته به 6 هزار و 302 مورد با 18 درصد افزایش رسیده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز