خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

جشنواره غذای اکو یادآور سنت‌های کهن ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۸۹۶

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی نهادی است که به احیاء سنت های دیرین کمک می کند، گفت: جشنواره غذای اکو یادآور سنت‌های کهن ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی غذای اکو- جاده ابریشم اظهار کرد: این جشنواره فرصتی برای تمرین نشاط و شادمانی است.

استاندار زنجان، جشنواره غذای اکو را یادآور سنت کهن ایرانیان خواند و گفت: این مهم به همت میراث فرهنگی محقق شد و لازم به یادآوری است اگر این سازمان نبود بسیاری از سنت ها فراموش می شد.

درویش امیری، به حمایت وزرای کشورهای عضو اکو از جشنواره غذای اکو اشاره کرد و افزود: غذا به عنوان یکی از نیازهای بشری مورد توجه قرار دارد و به جهت زندگی شهرنشینی بشر بیش از گذشته به غذای سالم و سنتی نیازمند است.

درویش امیری گفت: جشنواره این فرصت را فراهم کرد که نشان دهد غذای سالم همان غذاهای طبیعی است و عرضه غذاهای طبیعی زمینه تبادل فرهنگ بین کشورها را ایجاد کرد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه غذا به گسترش فرهنگ بومی‌کشورها کمک می‌کند، تاکید کرد: تنوع در غذا یکی از مولفه‌های جذب گردشگر است و خوشبختانه در کشور از تنوع غذایی خوبی برخوردار هستیم.

مقام عالی استان از آشپزی به عنوان یک هنر در زندگی بشر یاد کرد و گفت: هر غذای ایرانی شناسنامه ایرانیان است و بایستی از آن جشنواره برای جذب گردشگر به استان زنجان کمک گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز