خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

ضرورت همراهی لازم همه دستگاه‌های اجرایی استان با سرمایه‌گذاران

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۷۰۳

استاندار زنجان گفت: هدف از برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بررسی و یافتن راهی برای حل مشکلات و رفع موانع واحدهای تولیدی است .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در سی‌اُمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در کارخانه ریخته‌گری سهند شهرستان ایجرود برگزار شد، حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان زنجان را به امید حمایت‌های دولت ایران و مسئولان محلی و منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی شرکت فولاد سهند با سرمایه‌گذاری حدود 700 میلیارد تومان، تنها به میزان 63 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی داخلی استفاده کرده اند و با فعالیت هر سه واحد صنعتی قیطول، ریخته گری پیوسته سهند و آهن و فولاد جاده ابریشم، برای حدود هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی سرمایه گذاری در این سه مجموعه را برای استان زنجان بسیار مهم و ماندگار قلمداد نمود و افزود: با حمایت از این شرکت بعنوان اولین سرمایه‌گذار مهم خارجی در استان، به سایر شرکتهای خارجی این پیام را منتقل می کنیم که دولت و مسئولان استانی با تمام توان از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنند.

مدیر ارشد استان درخصوص بدهی‌های معوق این شرکت با تصویب استمهال 6 ماهه، اظهار داشت: بر اساس جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،6 ‌ماه به شرکت جهت پرداخت بدهی‌های معوق سازمان‌های خدمات رسان استمهال داده می شود و در این مدت باید بدهی‌های جاری شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت شود و در خصوص بدهی‌های تسهیلات دریافتی شرکت از بانک انصار نیز مصوب گردید، یکسال مهلت برای بدهی‌های بانکی مجموعه داده شود و قرارداد بانکی جدید با تقسیط 5 ساله با نرخ سود جاری منعقد گردد.

درویش امیری با اشاره به کلنگ زنی فاز دوم کارخانه در هفته دولت، یادآور شد: قرار است 130 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فاز دوم این کارخانه انجام شود که با توافقات انجام شده با شرکت‌های خدماتی و اجرایی استان، همه دستگاه‌ها در زمینه این اقدامات بزرگ، همراهی‌های لازم را با سرمایه گذاران خواهند داشت.

در ادامه این جلسه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیم در فضای عملیاتی کارخانه‌ها را موجب دلگرمی تولیدکنندگان و اخذ تصمیمات واقعی دانست و اظهار داشت: مجموعه ریخته‌گری فولاد سهند شهرستان ایجرود بعنوان یکی از صنایع اصلی و مهم استان در زمینه آهن و فولاد محسوب می شود که با کمک به تکمیل چرخه تولید در این مجموعه می‌توان زنجیره ارزش افزوده آن را ارتقاء بخشید.

فریدون احمدی به پتانسیلهای استان در بخش صنایع معدنی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات واحدهای تولیدی و انجام پشتیبانی‌های مناسب می‌توان، زمینه توسعه صنایع استان را فراهم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از نخستین گروه سرمایه گذاری خارجی استان زنجان، درخصوص انجام حمایت‌های قانونی و اتخاذ تصمیمات سازنده در مجلس، حمایت خود را از این واحدهای تولیدی اعلام کرد.

گفتنی است واحد ریخته‌گری فولاد پیوسته سهند ایجرود در آبان ماه سال‌گذشته با تولید انواع شمش چدن با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 503 میلیارد ریال و اشتغالزایی 900 نفر با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز بکار کرد و شرکت فولاد و آهن جاده ابریشم نیز با عنوان طرح توسعه شرکت ریخته گری پیوسته سهند در شهرستان ایجرود با هدف تکمیل زنجیره تولید و بالا بردن ارزش افزوده در تبدیل چُدَن تولیدی به فولاد با سرمایه گذاری 130 میلیون دلار و اشتغالزایی مستقیم 270 نفر توسط سرمایه گذاران چینی طی هفته دولت سال‌جاری در استان زنجان کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز