خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه ریشه در مسائل فرهنگی دارد

استاندار زنجان، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز از مسائل فرهنگی نشات می‌گیرد و این مفهوم سهل و ممتنع با پیچیدگی‌هایی که دارد تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان، جمشید انصاری، سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه سومین دوره کارگروه‌های تخصصی فرهنگ و هنر و فرهنگ و جامعه، با بیان اینکه مقوله فرهنگ که بر خلاف ظاهر آنکه ساده به نظر می‌رسد، مقوله پیچیده‌ای است، تصریح کرد: برخی از تاثیرگذاری‌هایی که در این حوزه اتفاق می‌افتد فرا‌تر از مسائل استدلالی است.

استاندار زنجان، ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز از مسائل فرهنگی نشات می‌گیرد و این مفهوم سهل و ممتنع با پیچیدگی‌هایی که دارد تاثیرگذار است.

استاندار زنجان همچنین تصریح کرد: از بس تاثیر فرهنگ در زندگی آحاد جامعه گسترده است که خود فرهنگ و تاثیر به چشم نمی‌آید.

وی با بیان اینکه بسیاری از روحیات و رفتار‌ها در زندگی مردم زنجان وجود دارد که وجود روحیه فرد گرایی از جمله این رفتار‌ها است که به سادگی سهم خود را در فعالیت‌های اقتصادی نشان می‌دهد، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا فعالیت‌های گسترده در استان شکل نگیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه تعاملات اجتماعی نیز این حوزه متاثر از مفاهیم فرهنگی است، گفت: فرهنگ همانند چتری بر همه گذران زندگی ما سایه افکنده و تاثیر گذاری خاص خود را دارد.

انصاری در این خصوص ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر نیز همانند فرهنگ و هنر دارای روحیه خاصی بوده و نوعی نگاه آرمان گرایی و ائده آلیستی در بین این قشر دیده می‌شود که موجب می‌شود کارهای بزرگ از سوی این افراد شکل بگیرد.

استاندار زنجان با اشاره به نگاه مردم به حوزه فرهنگ، ادامه داد: فرهنگ و هنر در نظر مردم عادی ساده‌ترین حوزه است.

انصاری با اشاره به نفوذ فرهنگ در جامعه گفت: مردم این حوزه را خیلی جدی نمی‌دانند و به راحتی در مقوله‌های فرهنگی نظر می‌دهند که این می‌تواند به عنوان یکی از گرفتاری‌های حوزه هنر و اهالی فرهنگ و هنر محسوب شود.

وی با بیان اینکه همه فعالان این حوزه همیشه مورد کینه، برخورد و عداوت عامه مردم قرار گرفته‌اند، افزود: چرا که عامه مردم خود را صاحب تشخیص در حوزه فرهنگ و هنر می‌دانستند و نظر می‌دادند.

این مقام مسئول در استان زنجان با اشاره به اینکه کار کردن در حوزه فرهنگ و هنر همانند گام زدن در هوای مه آلود است، گفت: در مجموع ارزش کاری که کارگروه‌های تخصصی در استان انجام می‌دهند بیشتر به چشم دیده می‌شود.

کد خبر : ۳۸۷۷۱۷