خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی زنجان:

9 میلیون مترمکعب هدر رفت آب در استان زنجان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۲۶

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، با بیان اینکه بالغ بر 29 میلیون متر مکعب آب تولیدی در استان وجود دارد، گفت: در استان زنجان 9 میلیون متر مکعب هدررفت آب داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد حسین مهانفر مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی زنجان امروز،  پنج شنبه (3تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به مدیریت و چالش‌های آب‌های زیر زمینی، اظهار داشت: مدیریت مصرف در جامعه حائز اهمیت است.

مهانفر، با بیان اینکه 6/78 شاخص بهره مندی آب استان بوده است، گفت: در این زمینه شاهد شاخص مطلوب در سطح کشور بودیم.

وی، در ادامه با اشاره اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان در حوزه آب گفت: سهم استان زنجان در بحث آبرسانی از این تعداد  32 روستا بوده است.

مهانفر، از دیگر طرح‌های  آبرسانی روستاهای استان زنجان درسال جاری را بهره برداری‌های آبرسانی در هفته دولت و دهه فجر بیان کرد وگفت: مجتمع آبرسانی امامزاده یعقوب با ده روستا در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، با اشاره به اینکه ، یک پروژه 18 روستایی در دهه فجر افتتاح می شود، گفت: بالغ بر 96 هزار مشترک شناسایی شده دراستان وجود دارد.

مهانفربا اشاره به اینکه بالغ بر 29 میلیون متر مکعب آب تولیدی در استان وجود دارد، اظهار داشت : 9 میلیون متر مکعب هدررفت آب در استان وجود دارد.

این مسئول در استان زنجان، با بیان اینکه در سالجاری مشکلات مشترکان آب روستایی احصاء و پایش می شود، تصریح کرد: با مشترکان متخلف طبق قانون برخورد می شود.

وی، همچنین با اشاره به جذب اعتبارات در این خصوص با مبلغ 385میلیارد ریالی گفت: 1/24درصد نقدینگی در این زمینه وجود داشته است.

مهانفر، با بیان اینکه 50 درصد تجهیزات آب در زنجان فرسوده است، گفت: الویت اجرای طرح‌ها با روستاهای فاقد آب است و آب برخی روستاها در آینده از سدها تامین خواهد شد.

وی، مدیریت از منابع و مخازن آبی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیریت آب در روستاها با همکاری روستاییان انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز