خبرگزاری کار ایران

از(۲۵ اسنفد) سال گذشته تا (۱۵ فروردین) امسال

88 هزار نفر به ارژانس‌های استان زنجان مراجعه کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از(۲۵ اسنفد) سال گذشته تا (۱۵ فروردین) امسال بیش از ۸۸ هزار نفر به اورژانس‌های استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری، امروزچهارشنبه (18 فروردین) در جمع خبرنگاران،گفت: ادامه طرح تحول سلامت، آغاز مراحل جدید بهسازی در بیمارستان‌ها و فراگیر شدن پوشش‌های مراقبت‌های بهداشتی در شهرها و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها از خدمات سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در سه ماهه آخر سال گذشته توانست اولین پیوندهای کلیه، دست و پاهای قطع شده را با موفقیت به انجام برساند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی منسجمی برای آمادگی بیمارستان‌ها، فوریت‌های پزشکی قبل از آغاز طرح نوروزی انجام شد.

بیگلری با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح نوروزی پزشکان طرح مقیم مستقر بودند،افزود: در طول این طرح یک هزار و 800 ماموریت انجام شد که 22 درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ارائه خدمات در 54 پایگاه بهداشتی و درمانی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در حوادث رانندگی امسال هیچ مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها نداشتیم و در کل تعطیلات 29 مورد اعزام به مرکز استان انجام شد.

وی تعداد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا را 17 هزار مورد عنوان کرد و افزود: در این بازدیدها 130 متخلف شناسایی و 65 مورد تعطیلی این مراکز در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، در طول این طرح 13هزار و 800 کلیوگرم موادغذایی فاسد شناسایی و نابود شد و با توجه به اینکه بازدیدها به صورت منظم انجام می‌شد، همه افراد در کشیک‌ها حضور داشتند.

بیگلری به تهیه و توزیع بروشور و کتابچه‌های راهنمایی در ورودی شهرها اشاره کرد و گفت: در این بروشورها شماره‌های مراکز بهداشتی و دارویی توسط تلفن همراه اطلاع رسانی می‌شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد مراجعات به اورژانس‌ها از (27 اسفند) سال گذشته تا (15 فروردین) امسال  88 هزار مراجعه کننده بوده که 2 هزار و 700 مورد بستری شدند.

بیگلری به هفته سلامت و شعار «غلبه بر دیابت» با هدف پیشگیری از دیابت به جهت مسائل و مشکلاتی که برای بیماران مبتلا به دیابت ایجاد می‌شود، اشاره کرد و افزود: معلولیت و کاهش عمر بیماران دیابتی از عوارض مهم این بیماری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دیابت یکی از بیماری‌هایی است که از نظر اقتصادی ضربه زیادی به اقتصاد خانواده‌ها وارد می‌کند، پیشگیری از آن یکی از فرصت‌های مناسبی است تا درصد ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم.

بیگلری افزود: امسال به عنوان سال اقتصاد و اقدام عملی نامگذاری شده است و پرداختن به مقوله دیابت و پیشگیری از آن می‌تواند در کاهش هزینه‌های حوزه سلامت و بهداشت موثر باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سند ملی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در حال اجراست، گفت: طرح پیمایشی به منظور رصد مردم استان برای بیماری‌های قلبی و عروقی اردیبهشت امسال آغاز می‌شود.

بیگلری ادامه داد: 30 بیمارستان در کشور به عنوان بیمارستان پایلوت برای بازگشایی زودرس عروق انتخاب شده است که بیمارستان آیت‌اله موسوی زنجان نیز از سال گذشته به این طرح پیوسته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از راه‌اندازی  مدل واحدهای سکته مغزی در بیمارستان ولیعصر زنجان داد و گفت: مقدمات آن برای راه‌اندازی این مدل در بیمارستان موسوی آغاز شده است.

کد خبر : ۳۵۹۳۳۶