خبرگزاری کار ایران

مدیرتالار بورس زنجان در گفت و گو با ایلنا :

بهبود بازار سرمایه و امید برای رونق اقتصادی در راه است

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۶۳۳

مدیرتالار بورس زنجان به انتخابات و اثرگذاری آن در روند بورس اشاره کرد و گفت: هر تغییر و تحولی در کشور به طور قطع تبعات و تاثیراتی در بازار سرمایه و صنایع بورسی خواهد داشت .

مهرداد محبی مدیر تالار بورس زنجان با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا، گفت: به نظر من بحث انتخابات دارای تاثیرات بلند مدت است، چرا که انتخاب آگاهانه کاندیداها و شناخت تفکر و دیدگاه آنها در بخش افزایش رونق اقتصادی بسیار مهم است که این افراد مقتدر در کنار دولت می توانند نقش بسزایی در تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع اقتصادی و تولیدی داشته باشند.

محبی با بیان اینکه باید به بازار سرمایه به صورت جمعی از شرکت‌های تولیدی و خدماتی نگاه شود، که درصنایع  مختلف و تخصصی مشغول به فعالیت  هستند، افزود: این شرکت های تولیدی و خدماتی همانند مجموعه های دیگر تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سیاسی و صنعت خود هستند. می‌توان به این نتیجه رسید آنچه برای سرمایه و سرمایه‌گذار بسیارحایز اهمیت است، امنیت و ثبات در بخش‌های ذکر شده است.

مدیر تالار بورس زنجان، در این خصوص ادامه داد: با توجه به تحولات مثبتی که در چند ماهه اخیر در بخش سیاست خارجه به صورت کلی و برداشته شدن تحریم های اقتصادی به صورت خاص صورت گرفته امید به افزایش تولید و خدمات و در کنار آن اشتغال‌زایی افزایش یافته است و باعث بهبود بازار سرمایه و امید به رونق اقتصادی در ایران شده است .

وی همچنین به رشد قیمت ها و روند فعلی بازار سرمایه اشاره کرد و با تاکید بر تحولات مثبت سیاسی در جامعه یادآور شد: تحولات داخلی مانند تک نرخی کردن ارز،ثبات نسبی در قیمت ارز نسبت به دوره های مشابه، تعدیل نرخ بهره بانکی متناسب با نرخ تورم که در بخش اقتصادی از اهمیت بالایی در وضعیت شرکت‌ها و توانایی آنها در برنامه ریزی اهداف آتی بلند مدت شرکت‌ها خواهد داشت. امید به رشد و رونق اقتصادی در سال‌های آتی نیز قطعا ادامه پیدا خواهد کرد .

مدیر تالار بورس زنجان در خصوص رشد قیمت سهام در سال آینده نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر گروه های صنعت از مبحث رفع تحریم ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم منتفع می شوند، لذا اولویت انتخاب صنعت برای سرمایه گذاری در کنار میزان تاثیرپذیری از شرایط کلی اقتصادی کشور، صورت های مالی شرکت‌ها و گزارش های مالی و پیش بینی های است که شرکت ها از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال به محض وجود تغییرات مهم در تولیدات و یا خدمات خود به بازار منتشر می کنند.

به گفته وی، عدم تحلیل شرکت ها و اطلاع کامل از قراردادهای بین الملی و داخلی شرکتها، نسبت های مالی و صورت پیش بینی سود و زیان شرکتها و سرمایه گذاری منحصرا بر اساس پیشنهاد اشخاص تبعات جبران ناپذیری برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت.

محبی با بیان اینکه مهمترین عملکرد بازار سرمایه و بانک ها در تامین مالی شرکتها از طریق جذب سپرده است، گفت: در شرایطی که نرخ تورم بالا و ریسک سرمایه گذاری هم بالا باشد سرمایه ها به سمت سپرده گذاری در بانک می روند که ریسک صفر دارند.

وی افزود: کاهش نرخ سود بانکی در کنار ثبات اقتصادی و سیاسی و کاهش ریسک، سبب جذب بخش عمده ای از سرمایه ها به سمت بازار سرمایه و چرخه تولید می شود، ولی کارکرد اصلی که تامین مالی شرکت ها و رشد اقتصادی کشور می باشد مهمترین اصل است.

به گفته مدیر تالار بورس زنجان، بورس منطقه ای زنجان هم به عنوان بخشی از  بازار سرمایه است و با توجه به افزایش حجم معاملات و صدور کدهای جدید معاملاتی که به عنوان ورود افراد جدید به بازار سرمایه است، نشان دهنده وجود اعتماد به بازار سرمایه و خوش بینی نسبت به بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

محبی ادامه داد: در کنار این موضوع هم ورود شرکت‌های استانی به بازار سرمایه نوید شناخت این بازار توسط شرکت‌های استانی به عنوان منبع مهم تامین مالی است .

وی در پایان سخنان خود با مقایسه وضعیت بورس زنجان با دیگر بورس ها گفت: جواب این سئوال را با مراجعه به عملکرد و آمار مقایسه ای موجود می‌توان یافت چرا که از 21 بورس منطقه ای کشور بر اساس ارزش معاملات بورس منطقه ای زنجان رتبه هفت تا ده را در بین مناطق داراست که با احتساب جمعیت هر استان (نسبت معاملات به جمعیت استان) ،زنجان در رتبه اول تا چهارم بین استان ها قرار دارد و از نظر کدهای صادره که نشان دهنده ورود مردم به بازار سرمایه است، همانند ارزش معاملات در رتبه ششم تا دهم  بین استانها قراردارد که با احتساب جمعیت استانها رتبه اول تا سوم را در ورود مردم به بازار سرمایه داریم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز