خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد به استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۱۳

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی, گفت: طی سه هفته گذشته روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرده است که به هیچ آلبومی که در آن تک خوانی زنی وجود داشته باشد، مجوز صادر نکرده است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، با اشاره به تلاش دولت برای احیای حقوق شهروندی، تاکید کرد: این دولت در تلاش است تا با اصحاب فرهنگ و هنر برخوردی عادلانه داشته باشد و امکانات را به صورت عادلانه در کشور توزیع کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در جریان سفر یک روزه علی جنتی، در روز سه شنبه(۵اسفند) برخی خبرنگاران شاهد حاشیه‌های قابل تامل بودند و در نهایت در زمان برگزاری مراسم اختتامیه شکوه شکیبایی بعنوان آخرین برنامه وزیر در زنجان, تعدادی از زنان و مردان که مدعی بودند منتصب به هیچ گروه خاصی نیستند، در مقابل درب ورودی فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان تجمع کرده بودند.

آنچه در ابتدای ورود خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر به چشم می‌خورد، برخورد دوگانه بانیان این مراسم برای خبرنگاران جای سووال را بدون جواب می‌گذاشت, برخورد دوگانه برخی مسئولین فرهنگی با سرپرستی‌ها و خبرنگاران برای نشستن بود که آنها را به محلی بسیار نامناسب با دیدنامناسب و بدون میکروفون وسایل برای ثبت وضبط و نوشتن راهنمایی می‌کرد, که این نقطه دقیقا انتهای ترین و دورترین نقطه به مسئولین و, وزیر در سالن " پیامبر اعظم " استانداری زنجان قرار دارد و از قضا جایگاه ویژه خبرنگاران هم در همین نقطه است که به تازگی به وسایل ضبط با باند نامناسب تجهیز شده است که آنهم دیروز فقط برای چند نفر بود و بس.

و در این میان افرادی از اهالی رسانه شاهد تبعیض فاحش در این زمینه بودند و نا خود آگاه این سووال در ذهن برخی خبرنگاران کهنه کار متبادر می‌شد که گویا همه خبرنگاران استان زنجان از اهالی و اصحاب فرهنگ و هنر نیستند؟ چرا که این برخورد و جداسازی این اهالی برای برخی از آنها جای تامل و تفکر داشت, البته ناگفته نماند که همواره این برخوردهای تبعیض آمیز با خبرنگاران در زنجان وجود داشته و دارد.

در ادامه برنامه‌های علی جنتی، تعدادی از زنان و مردان که مدعی بودند منتسب به هیچ گروه خاصی نیستند، در مقابل درب ورودی فرهنگسرای امام خمینی(ره) تجمع کرده بودند.

جنتی در این زمینه گفت: طی سه هفته گذشته روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرده است که به هیچ آلبومی که در آن تک خوانی زنی وجود داشته باشد، مجوز صادر نکرده است.

جنتی تاکید کرد: یک عده از پیروان جریانی خاص، دروغی را مطرح و افرادی نیز آن را باور می‌کنند، در حالی همه باید پیش از پذیرفتن هر مطلبی به تحقیق در خصوص آن بپردازند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: در مقابل برخی گروه‌های سیاسی اقدام به اشاعه دروغ و جعل واقعیت کرده و اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

جنتی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را آنگونه که وجود دارد، شنید، بر لزوم کسب اطلاعات از درگاه‌های اطلاع رسانی متعدد و گوناگون متذکر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نباید اخبار را فقط از یک کانال دریافت کرد و در عصر انفجار اطلاعات باید با جمع آوری تمام اطلاعات و مطالب، بهترین سخن را برگزید.

جنتی در ادامه خاطر نشان شد: انقلاب اسلامی برای همه ملت ایران آزادی به همراه داشته است و تمام مردم می‌توانند به آسانی سخن و اعتراض خود را مطرح کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحمل تمام انتقادات سازنده گروه‌های مختلف از دولت را از جمله اولویت‌های کاری تمام مسوولان عنوان کرد و گفت: این دولت حتی در زمان مواجهه با تخریب‌های برخی گروه‌های سیاسی که گاه تا مرز اقدامات ضد اخلاقی و دروغ پراکنی نیز پیش می‌روند، صعه صدر در پیش می‌گیرد و هیچ نوع رفتار قهرآمیزی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی, در بخشی از سخنان خود, با تاکید بر اینکه ما برای استقرار, ارزشهای دینی آمده‌ایم و نه برای آنکه ارزشها را زیر پا بگذاریم، گفت: همه ما تابع محض رهبری هستیم و بر اساس برنامه‌های ابلاغی از سوی معظم له برنامه‌ریزی و حرکت می‌کنیم.

جنتی, گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال و امید بر سرکار آمده و تمام تلاش خود را برای تحقق اعتدال در همه عرصه‌ها به کار گرفته است.

وی در این راستا اضافه کرد: علاوه بر این موضوع، رهبر معظم انقلاب خود به شخصه فعالیت این وزارتخانه را رصد و در صورت وجود هر نوع اشکال و اشتباهی آن را به صراحت مطرح می‌کنند.

جنتی ادامه داد: وظیفه ما اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر است و باید در مسیر اعتلای اسلام در شرایطی که جهان از خشونت رنج می برد گام برداشت تا اسلام ناب محمدی را به بشریت معرفی کرد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی, با بیان اینکه رییس جمهور، خود را رییس جمهور تمام مردم می‌داند، ادامه داد: تمام وزارتخانه‌ها نیز در تلاش برای خدمت رسانی به عموم ملت به منظور رفاه بیشتر آنان هستند.

جنتی در بخش پایانی سخنان خود, به تلاش دولت برای احیای حقوق شهروندی اشاره و تاکید کرد: این دولت در تلاش است تا با اصحاب فرهنگ و هنر برخوردی عادلانه داشته باشد و امکانات را به صورت عادلانه در کشور توزیع کند.

. لازم به ذکر است این افراد با در دست داشتن نوشته هایی، بعد از آغاز برنامه جشنواره ملی شکوه شکیبایی " آخرین برنامه " وزیر در زنجان نیز در سالن محل سخنرانی حاضر شدند و هنگام سخنرانی این پلاکارتها را که حاوی پیام‌هایی خاص بودند بالا گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز