خبرگزاری کار ایران

در اولین نشست خبری حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان شد؛

زنجان فاقد مشکل در زمینه پذیرش متقاضی طلبه است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۹۷

روحانیت دارای پشتوانه عظیم فکری، نظری، دینی و علمی درجامعه هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، گفت: تاثیر گذاری حوزه‌ها، در هدایت وساماندهی دین و دنیای مردم انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بلال محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، امروز، دوشنبه(۴اسفند) به مناسبت آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، سراسر کشور، با اشاره به ثبت نام و پذیرش واحدهای حوزوی در کشور واستان زنجان، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و عالمان دینی در اندیشه دینی و نگاه دینی دارای جایگاه بنیادی و اساسی هستند.

محمدی، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به لحاظ دینی و منظر انقلاب و کارکردهای جوامع دینی دارای اهمیت و منزلت خاص‌اند، افزود: حوزه‌های علمیه محصول مبارک اسلام هستند و به اندازه اسلام قدمت و پیشینه دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، با اشاره به اینکه حوزه‌ها از زمان اسلام و پیامبران و ائمه حفظ و تا به امروز قدمت دارند، تصریح کرد: حوزه‌ها در قران و احادیثدینی دارای جایگاه روشن ومستحکم‌اند.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه امروزه عالمان حلقه واسط بین مردو امام عصرند، افزود: اقتدار، سلامت و ماندگاری جمهوری اسلامی مرهون حوزه علمیه و عالمان دینی است.

این مقام مسئول در استان زنجان، با بیان اینکه عالمان نائبان امام در جامعه هستند، گفت: روحانیت دارای پشتوانه عظیم فکری، نظری، دینی و علمی درجامعه هستند.

محمدی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه اقتدار انقلاب اسلامی مرهون حوزه است، اضافه کرد: ایمان دینی مردم را در تشکیل انقلاب به عنوان اساس اعلام کرد و گفت: تاثیر گذاری حوزه‌ها، در هدایت وساماندهی دین و دنیای مردم انکار ناپذیر است.

وی همچنین کمک به حوزه‌ها را در جذب متقاضی به‌عنوان ضامن سلامت جامعه، مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان شد: اطلاع رسانی در این زمینه حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران، استان زنجان، در ادامه این نشست، با بیان اینکه در حوزه خواهران استان زنجان بالغ بر ۸۰۰طلبه خواهر در حال تحصیل هستند، یادآورشد: استان زنجان دارای ۷واحد آموزش خواهران در سطوح مختلف است.

محمدی، از فارغ التحصیلی ۴۰۰طلبه در مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد خبرداد و گفت: در استان زنجان دارای دو مدرسه کار‌شناسی هستیم و در شهرستان ابهر و ماهنشان نیز شاهد پذیرش طلبه خواهر هستیم.

این مسئول فرهنگی در استان زنجان، رشته‌های کلام و فقه و اصول را در مقاطع سطح ۲و ۳(کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد) را از جمله رشته‌های فعال در استان برشمرد و افزود: استان زنجان، جزو معدود استان‌های در سطح کشور است که فاقد مشکل در زمینه پذیرش متقاضیان خواهر است.

وی در پایان بابیان اینکه در صدد پذیرش خوابگاهی طلاب خواهر در مرکز استان نیز هستیم، تاکید کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰متقاضی برای ورود به حوزه استان داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز