خبرگزاری کار ایران

همزمان با نهمین روز دهه فجر؛

بهره برداری پروژه ۴۰۰ کیلوولت برق شهرستان ایجرود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۲۷

این تقاضا طی چهار سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت، لذا شرکت برق منطقهای باید برنامه‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

استاندار زنجان گفت: هم اکنون اقدامات موثری در تولید برق در استان انجام شده که از آن جمله ایجاد نیروگاه سلطانیه و طی ۳ سال آینده احداثسه نیروگاه در زنجان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان امروز، سه شنبه(۲۱ بهمن) در مراسم بهره برداری پروژه‌های خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت ایجرود اظهار داشت: استان زنجان به لحاظ صنعتی برای بهره مندی از آب و برق وضعیت متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی ۹۰ درصد آب مصرفی کشور را متعلق به بخش کشاورزی، ۷ درصد را برای شرب و ۳ درصد برای امور صنعتی اعلام داشت و گفت: درحالیکه نیاز صنعتی آب استان ۱.۲ درصد بیشتر از نرم کشوری است.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که میزان مصرف و تقاضای برق استان ۱۳۰۰ مگاوات است گفت: این تقاضا طی چهار سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت لذا شرکت برق منطقه ای باید برنامه های لازم را در این خصوص داشته باشد.

انصاری میزان برق مصرف صنعتی استان را ۹۰۰ مگاوات اعلام داشت و افزود: هم اکنون اقدامات موثری در تولید برق در استان انجام شده که از آن جمله ایجاد نیروگاه سلطانیه و طی ۳ سال آینده احداثسه نیروگاه در زنجان است.

خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت ایجرود با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که با ایجاد این پست برق فولاد سهند، سیمان خمسه، تلمبه خانه اب منطقه ای سد گلابر تامین می شود.

استاندار زنجان با حضور در روستای شیوه زنجان پروژه گازرسانی به ۵ شهرستان ایجرود را با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال به بهره برداری رساند.

در این طرح، روستاهای پاشاچای، قره بوطه، چولچه، سیاه منصور و شیوه از گاز طبیعی بهره مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز