خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

افزایش سطح اشتغال در گرو کارایی تمام زنجیره‌های اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۲۹

کارایی زنجیره‌های اقتصادی در هر کشوری منجر به افزایش سطح اشتغال می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان، گفت: عدم حمایت از تولید داخلی از مشکلات دیگری است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسیح اله سلطانی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان امروز، سه شنبه(۲۱ بهمن) در مراسم جشنواره امتنان با اشاره به اینکه در طول سی و شش سال از عمر انقلاب شاهد تجارب ارشمندی در حوزه کار و تولید هستیم، اظهار کرد: پدیده پنجره جمعیتی پیش روی این انقلاب است.

وی از پنجره جمعیتی به عنوان نیروی کار فعال ۱۵ تا ۶۴ در جامعه یاد کرد و افزود: پس از شوک جمعیتی در رسیدن جمعیت به سمت تقاضای کار و تشکیل کار بهترین فرصت را برای استفاده از جمعیت جوان در کشور داریم.

به گفته سلطانی از دید جامعه‌شناسان در سه دهه آینده بهترین فرصت برای کشور جهت استفاده از نیروی جوان و کارآمد است و ضرورت دارد تا مسئولان دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اگر نتوان این جمعیت را مدیریت کرد، به یک تهدید برای کشور تبدیل می‌شود، افزود: افزایش سطح اشتغال در گرو کارایی تمام زنجیره‌های اقتصادی یک کشور است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه برای اشتغال جدید نیازمند افزایش تولید هستیم، ادامه داد: در اقتصاد زمینه در پی بها دادن به کارآفرینان ایجاد می‌شود.

وی از عدم انعطاف پذیری قانون کار به عنوان تهدیدی برای تولید و کار یاد کرد و افزود: کارگران و کارفرمایان همواره از یکدیگر ناراضی هستند و باید زمینه برای درک متقابل این دو قشر را از طریق اصلاح قانون کار فراهم کرد.

سلطانی با اشاره به اینکه قوانین دست و پا گیر فرصت ایجاد اشتغال را از ما گرفته است، گفت: عدم حمایت از تولید داخلی از مشکلات دیگری است که باید به آن توجه کرد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود، به تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه عدم وجود فرهنگ کار گروهی و وجدان کاری موجب شده است که تعاونی‌ها تنها ۳ درصد از سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز