خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام دهه فجز؛

دیدار اعضای شورای معاونین و شورای پایگاه مقاومت شهید مهدی خلیفه با امام جمعه زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۴۲

اعضای شورای معاونین و شورای پایگاه مقاومت شهید مهدی خلیفه با نماینده ولی فقیه امام جمعه زنجان دیدار کردند.

امام جمعه زنجان، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی، آموزشی با کشاورزان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران بخش آب و مالکان چاه‌های عمیق و نیمه عمیق در مصرف بهینه منابع آب زیرزمینی تاثیرگذار است و مدیریت منابع آب در حال حاضر در بخشهای مختلف مهم و ضروری است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای زنجان، در این دیدار علیرضا حاج میری فرمانده پایگاه مقاومت شهید مهدی خلیفه شرکت آب منطقه‌ای زنجان ایام ا.. دهه فجر را تبریک گفت و افزود: هدف از این دیدار استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و ارائه خدمات هرچه بهتر این شرکت به مردم است.

در ادامه حجت الاسلام علی خاتمی، امام جمعه زنجان، طی بیاناتی اهمیت و جایگاه آب را توصیف و مهم ارزیابی کرد و گفت: آب جایگزین ندارد و برخود تکلیف می‌دانم برای حفاظت از منابع آب و مصرف بهینه آن تلاش کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی، آموزشی با کشاورزان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران بخش آب و مالکان چاه‌های عمیق و نیمه عمیق در مصرف بهینه منابع آب زیرزمینی تاثیرگذار است و مدیریت منابع آب در حال حاضر در بخشهای مختلف مهم و ضروری است.

در ابتدای این دیدار، مهندس امیر حمیدنیا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تشریح فعالیت‌های صنعت آب استان و مقایسه آن با قبل از انقلاب اسلامی ایران گفت: قبل از انقلاب هیچ سدی در استان زنجان احداثنشده بود فقط در حد آبرسانی به شهر زنجان و سایر شهرهای کوچک استان بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجموع شرکت آب منطقه‌ای زنجان در قالب ۱۴۱پروژه بهره برداری، مطالعاتی واجرایی، تامین۱۵۶۹.۶۶میلیون متر مکعب آب را برای پوشش ۱۴۲۵۹۷ هکتار اراضی ومصرف شرب جمعیت شهری و روستایی استان و ۱۰۶۴۵۱ نفر اشتغال برنامه ریزی کرده است و طرح‌های مهم ملی در سطح استان شامل سدهای تهم، خط انتقال آب و تصفیه خانه آب شرب، سد کینه ورس خط انتقال آب و شبکه آن، سد گلابر و شبکه آبیاری و زهکشی آن از جمله دستاوردهای این شرکت بعداز پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: طرح‌های در حال اجراء شامل سدهای مشمپا، تالوار، بلوبین، مراش، میرزاخانلو۲، بند تنظیمی پاوه رود، شبکه‌های آبیاری و زهکشی تالوار، گلابرو کینه ورس هستند. این طرح‌ها به همت متخصصان، مهندسان، مشاورین و پیمانکاران ایرانی اجرا می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار داشت: براساس آمارهای به‌دست آمده از ایستگاه‌های مبناء، میزان بارندگی در۱۳۳ روز اول سال آبی ۹۴-۹۳،۱۳۴ میلیم‌تر بوده که نسبت به بارندگی مشابه سال آبی ۹۳-۹۲ با ۱۴۳ میلیم‌تر، ۶ درصد کاهش و نسبت به بارندگی مشابه دوره آماری دراز مدت با ۱۲۶ میلیم‌تر حدود۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امیرحمیدنیا افزود: میزان آب پشت سدهای بزرگ استان و مقایسه آن بامدت مشابه سال گذشته تا۱۲بهمن ماه۹۳ به ترتیب سدتهم ۲۰درصدکاهش، سدگلابر۵درصد وسدکینه ورس ابهر۶درصدافزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز