خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی مناطق و نواحی استان عنوان شد:

باید نگرش‌ها نسبت به روابط عمومی اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۸۹

گردهمایی کارشناسان روابط عمومی مناطق و نواحی استان، صبح امروز در محل سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این گردهمایی علی بیات رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن تقدیر از تلاش‌های کارشناسان مناطق و نواحی استان، ابتکارات و ابداعات صورت گرفته در حوزره روابط عمومی ها را قابل تقدیر خواند و گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید صداقت در گفتار و رفتار و پرهیز از بزرگنمایی و ارائه آمار کذایی است و هدف ارزش دادن به جایگاه واقعی رسانه ها و تعامل مثبت و مستمر با آنهاست.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، علی بیات، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل ایجاد کانال های ارتباطی بین دانش آموزان و اولیا با روسای مناطق را یکی از اهداف اطلاع رسانی و روابط عمومی عنوان کرد و گفت: تلاش ما در حوزه روابط عمومی علاوه بر بازتاب عملکردها اصلاح نگرش های نادرست نسبت به روابط عمومی است و باید نگرش ها نسبت به وظایف روابط عمومی ها اصلاح شود.

وی افزود: مخاطب شناسی و مخاطب پژوهی برای کارشناسان روابط عمومی، یک ضرورت مهم است. باید روابط عمومی را با پژوهش تلفیق کرد و از پژوهش در حوزه روابط عمومی بهره گرفت.

بیات گفت: باید قبل از تولید هر پیام، مخاطب خود را به‌خوبی بشناسیم و مطابق با سلایق و با در نظر گرفتن میزان اثرگذاری مطلوب در مخاطبان، پیام مختص به آن مخاطب را تولید کرد چرا که نمی توان برای همه ی مخاطبان یک نسخه در نظر گرفت و یک پیام را برای همه ی مخاطبان فارغ از علایق، سلیقه ها و حتی فرهنگ آن صاد کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی، میزان تاثیرگذاری یک پیام را در مخاطبان بسیار مهم دانست و یکی از مهم‌ترین شاخصه های روابط عمومی موفق را تولید پیامی دانست که با کمترین هزینه بیشترین تاثرگذاری را بر مخاطب داشته باشد.

بیات بر اهمیت و ضرورت تعامل مستمر و مطلوب روابط عمومی ها با رسانه های جمعی اعم از رادیو، تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری ها تاکید کرد و گفت: هر کدام از این رسانه های جمعی می توانند با توجه به پیام مورد نظر و جامعه مخاطبان مورد استفاده روابط عمومی ها قرار گیرد.

بیات با اشاره به بازدید ناظرین وزارتی از استان در هفته آتی، از مسئولین روابط عمومی خواست با تدوین عملکرد یکساله از حوزه کاری خود از وجود معلمان نخبه و صاحب نظر در قالب مشاوران رئیس منطقه در پیشبرد اهداف آموزش و پروش بهره مند شوند.

وی با تاکید بر بازتاب اخبار و موفقیت های معلمان و دانش آموزان در سایت های خبری ادارات مناطق و نواحی، تعامل با سایر نهادها و ارگان ها و بهره مندی ظرفیت های آنان در حوزه اطلاع رسانی ضروری خواند.

این مقام مسئول در پایان گفت: حجم کاری کارشناسان روابط عمومی امکان حضور و بازتاب تمامی جلسات و همایش ها را نمی دهد و بدیهی است که مسئولین برگزاری جلسات و همایش ها، خود در تنظیم اخبار و تصاویر مراسم و نشست ها یاریگر کارشناسان روابط عمومی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز