خبرگزاری کار ایران

در دهه فجر سال جاری به همت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان صورت می‌گیرد؛

۱۹طرح در استان زنجان مجهز به سیستم سلولهای خورشیدی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۷۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان, با اشاره به بهره برداری از ۴۰۰ پروژه در دهه فجر امسال از تجهیز ۱۹طرح به سیستم سلول های خورشیدی خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان, گفت: ۱۷ باب مسجد و مدرسه و یک سیستم در دانشگاه زنجان و یک سیستم درسایت شرکت توزیع برق استان زنجان, مجهر به سلولهای خورشیدی در دهه فجر سال جاری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عادل کاظمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان, امروز چهارشنبه(۸ بهمن) در جمع خبرنگاران، با اشاره به به بهره ‌برداری ۴۰۰طرح به همت شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان, در ایام ا…دهه فجر در زنجان, به ارزش ریالی ۱۲۰ میلیاردی, اظهار داشت: امسال علیرغم محدودیت منابع مالی، در این زمینه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری رکوردار بوده است.

کاظمی, با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد پروژه در بحثزیرساختها اجرا و به اتمام رسیده است، گفت: این پروژه‌ها به همراه ۴۰۰ پروژه اخیر از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر خاتمه یافته است و در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان, به پروژه ساختمانی فهام اشاره کرد و گفت: این پروژه دیسپاچینگ در محل ساختمانی به منظور هوشمندسازی کنتورها در زیربنای ۸۰۰ مترمربع ایجاد شده است.

کاظمی, همچنین در ادامه به پروژه کاهش تلفات و بهینه سازی شبکه‌های روستایی اشاره کرد ویادآورشد: در این طرح سیم‌های مسی جمع آوری و از کابلهای خودنگهدار استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان, پروژه‌های تامین برق متقاضیان روستایی که در حاشیه و بافت روستا مبادرت به احداثبنا کرده‌اند در این دهه اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به تامین برق چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و خاطر نشان شد: در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ حلقه از چاه‌های استان برق دار هستند که در صددد هستیم این آمار را ارتقاء دهیم.

این مقام مسئول در استان زنجان, در بخشی از سخنان خود, به تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: تامین برق مساکن مهر، اجرای پروژه های روشنایی معابر و اجرای پروژه بهینه سازی در مناطق شهری از دیگر پروژه هایی است که در این دههبه بهره برداری می رسد.

کاظمی, همچنین به نصب سلولهای خورشیدی در ۱۷ باب مسجد و مدرسه و یک سیستم در دانشگاه زنجان و یک سیستم در سایت شرکت توزیع برق استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این دهه هوشمند سازی چاه های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و تجهیزات برای ۴۰۰ مشترک کشاورزی خریداری شده است.

این مسئول در استان زنجان, در ادامه سخنان خود, با اشاره به توسعه و گسترش اتوماسیون شبکه در این شرکتتصریح کرد: در استان زنجان ۲۳۰ خط فشار متوسط تغذیه وجود دارد که ۷۰ خروجی اختصاصی برای کارخانجات بزرگ و ۱۶۵ خروجی عمومی هستند.

به گفته کاظمی همه ساله تعدادی از این خروجی ها هوشمند می شوند که از ۱۶۵ خروجی عمومی در این دهه ۱۰۰ خروجی هوشمند خواهد شد.

کاظمی, با اشاره به طرح فروش سلولهای خورشیدی یک کیلوواتی و چند کیلوواتی, اظهار داشت, متاسفانه استقبال چندانی از این طرح در استان زنجان نشده است که اطلاع رسانی در این زمینه حائز اهمیت است.

وی, همچنین با اشاره به طرح کاهش تلفات ملی به صورت کشوری و استانی, خاطر نشان شد: میزان تلفات انرژی در استان زنجان در سال گذشته ۱۰.۹ درصد بود که مقرر شده است در قالب این طرح تا(۲۴ مهر سال ۹۴) به ۸.۵ درصد بهبود پیدا کند.

در پایان این جلسه به گفته کاظمی در این راستا ۳۷ میلیارد تومان پروژه در نقاط مختلف استان اجرای شده است که از آن جمله می توان به تعویض ۶ هزار کنتور معیوب، تبدیل کابل های مسی به کابل های خودنگهدار و مقابله با استفاده غیر مجاز در مناطق روستایی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز